احیا و حل مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمان با کمک دستگاه قضا

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در همایش محوری گرامیداشت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه، اظهار داشت: به طور میانگین، روزانه ۲ هزار پرونده در مجامع قضایی استان کرمان رسیدگی شده است. وی همچنین سختی کار قضاوت و دقت در صدور رای را مورد اشاره […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در همایش محوری گرامیداشت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه، اظهار داشت: به طور میانگین، روزانه ۲ هزار پرونده در مجامع قضایی استان کرمان رسیدگی شده است.

وی همچنین سختی کار قضاوت و دقت در صدور رای را مورد اشاره قرار داد و گفت: در هر پرونده و صدور رای، یکی از اصحاب دعوا، دلخور و دچار رنجش شده است، اما قاضی باید طرف حق بایستد.

استاندار کرمان با اشاره به جایگاه و شان قضاوت در پیشگاه خداوند، بیان کرد: دستگاه قضا به واسطه عملکرد خوب و مناسبی که داشته، پناه مردم شده و هر شخصی که حقی از او ضایع شده به دستگاه قضا می‌رود.

وی با بیان اینکه قضاوت الزامات و محدودیت‌هایی هم دارد، ادامه داد: نظامات سنتی مثل شوراهای حل اختلاف و سران طوایف در کاهش ورودی به دستگاه قضایی بسیار موثر هستند.

فداکار از کمک دستگاه قضایی به دولت نیز سخن به میان آورد و افزود: احیا و حل مشکلات واحدهای تولیدی استان با کمک دستگاه قضا انجام شده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا، بخش جدایی‌ناپذیر شورای تامین استان و پای ثابت و کمک به اجرای تصمیمات مهم در شورای اداری است، ادامه داد: حضور دستگاه قضا، ضمانت اجرایی برای تصمیمات شورای تامین است.

استاندار کرمان با اشاره به نقش دستگاه قضا در ساماندهی و پیشگیری از حاشیه‌نشینی در شهرها، گفت: بخش مهمی از کار ساماندهی در حاشیه‌نشینی و کمک به آنها توسط دستگاه قضایی انجام می‌شود.

وی به نقش قوه قضائیه و دستگاه قضا در دیگر حوزه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: دستگاه قضا در حوزه اقتصادی نیز در حل مشکلات شرکت‌ها و اختلاف با دستگاه‌ها و بانک‌ها کمک کننده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز در این همایش با اشاره به مباحث مربوط به قضاوت و داوری و جایگاه رفیع و سرنوشت‌ساز آن، اظهار داشت: قضاوت و داوری ابتدا از آن خداوند است.

وی با بیان اینکه همه همت قضاوت و داوری در نگاه دینی، بسط و گسترش عدالت در همه رده‌ها و عرصه‌ها است، گفت: در بحث عدالت اجتماعی، دستگاه قضا و داوری دو مسئولیت مهم به عهده دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه نخستین مسئولیت دستگاه قضا این است که تلاش کند هر حدی را در جایگاه خودش قرار دهد، افزود: دوم اینکه اجازه تجاوز به حقوق و حدود را در بخش‌های مختلف ندهد و اگر کسی به این حدود و حقوق تجاوز کرد، بداند که با قدرت قوی و عادلانه دستگاه قضا مواجه است. 

وی با بیان اینکه همت قاضی برقراری عدالت است که بدون توجه به میل و گرایش‌های خود، حق فرد را اعلام کند و در حکم انشا شود، ادامه داد: رنجش و خوشحالی افراد در حکم قاضی عادل هیچ تاثیری ندارد و در واقع قضاوت، داوری و حکم، کار انسان‌های برجسته، خداترس، مجاهد و از خودگذشته است.

انتهای پیام/۵۱۱/




احیا و حل مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمان با کمک دستگاه قضا

منبع: تسنــیم
? احیا و حل مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمان با کمک دستگاه قضا