احمدوند: صنایع خلاق با کتابخوانی و پیشرفت اقتصادی رشد می‌کند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه نذیر کرمان، آیین «سرمایه قلم»، تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه ظهر امروز، هفدهم تیر ماه با حضور اصحاب قلم و رسانه در هتل لاله برگزار شد. محمدهادی سلیمی‌زاده مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس در صحبت‌هایی گفت: بحث نشر یک موضوع پایه‌ای در فرهنگ‌سازی است. محققی می‌گفت […]

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه نذیر کرمان، آیین «سرمایه قلم»، تجلیل از نویسندگان بازار سرمایه ظهر امروز، هفدهم تیر ماه با حضور اصحاب قلم و رسانه در هتل لاله برگزار شد.

محمدهادی سلیمی‌زاده مدیر عامل شرکت اطلاع رسانی و آموزش بورس در صحبت‌هایی گفت: بحث نشر یک موضوع پایه‌ای در فرهنگ‌سازی است. محققی می‌گفت که در کشور ترکیه چه شرایطی در عرصه نشر فراهم شده و دامنه تولید محتوایشان تا چه اندازه است و چقد نهادها در بحث مالی آنجا ورود کرده‌اند. از همه حضار می‌خواهم پس از برنامه با ما ارتباط بگیرند تا کاری تعاملی در عرصه تولید محتوا و انتشار داشته باشیم.

عبده تبریزی در ادامه عنوان کرد: زبان ابزاری برای توانمندی است، روزنامه نگاری اخلاقی و اصولی چون صداقت، دقت و انصاف تاکید دارد و از آنها انتظار می‌رود به کدهای اخلاقی پایبند باشند. شخصیت‌های تاثیرگذار بسیاری هستند که کمک فکری زیادی به وضعیت جامعه دارند. نوشتار و روزنامه نگاری اقتصادی باید برای آموزش خبرنگاران تلاش کند تا آنها را راهنمایی کند. معرفت شناسان و اقتصاددانان معاصر هم بر لزوم نوشتن شفاف بویژه در عرصه اقتصاد تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید در نوشتار اقتصادی وجه احساس نیاز به موضوع و برجسته بودن آن را درنظر بگیریم، توضیح داد: روزنامه نگاری در در درجه اول باید در خدمت توانمندی جامعه باشد، اقتصاددان‌هایی مثل پل رودمن تحلیل مسئولانه اقتصادی ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: اهالی قلم مسئول باید با دقت و انصاف تلاش کنند مردم دچار گمراهی نشوند.

در ادامه یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبت‌هایی گفت: یکی از مراکز اقتصادی هم چنین اهتمامی به عرصه بازار نشر ندارند، این کار خیلی مهم است و جای تبریک دارد تا جایی هم من کار انتشارات را دیدم، آثار خوبی هستند.

وی افزود: وضعیت تولید محتوا در عرصه اقتصاد در کشور ما خیلی بسامان نیست، بنابراین مراکزی در این عرصه تولید محتوا می‌کنند کارشان خوب است، آثار انتشارات بورس از همین دسته است . ترویج دانش درست در عرصه اقتصاد خیلی مهم است. نکته دیگر اهمیت موضوع کتاب و نسبتش با عرصه اقتصاد است شاید در بدو امر این دو جدا از هم به نظر بیاید .

وی یادآور شد: کتابخوانی امید را در جامعه زنده نگه می‌دارد، ما الان در کشورمان سالیانه ده هزار تولید محتوا داریم، جامعه‌ای که ده هزار کودک نوجوان دارد یعنی با نشاط است، توجه به کتابخوانی مهم است، توجه به تولید محتوا مسئله مهم بازار اقتصادی است، امروز صنایع خلاق در تمام دنیا با اهمیت است.

در ادامه از نویسندگان پیشکسوت بازار سرمایه بدین شرح تجلیل شد:
۱/حمیدرضا ارباب به دلیل تالیف آثار ارزشمند و اولین قرارداد تالیف کتاب در انتشارات بورس
۲/حسن قالیباف اصل به دلیل تالیف آثار ارزشمند
۳/ فریدون رهنمای رودپشتی به دلیل تالیف آثار ارزشمندو کسب جوایز ملی
۴/غلامرضا کرمی به دلیل تالیف آثار ارزشمندو کسب جوایز ملی
۵/ابوالفضل شهرابادی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین عنوان کتاب در انتشارات بورس
۶/روح الله فرهادی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و بیشترین شمارکان کتابهای تخصصی و دانشگاهی
۷/بیتا مشایخی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و دارای شمارگان کتابهای تخصصی و دانشگاهی
۸/سید مجتبی فنایی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و دارای بیشترین شمارگان کتابهای عمومی سواد مالی در انتشارات بورس و کسب جوایز ملی
۹/محمداسماعیل فدایی نژاد به دلیل تالیف آثار ارزشمند و پیشکسوتان قلم بازار سرمایه و تالیف اثار برجسته علمی در انتشارات بورس
۱۰/سید مجید شریعت پناهی به دلیل تالیف آثار ارزشمند و پیشکسوتان قلم بازار سرمایه و تالیف اثار برجسته علمی در انتشارات بورس
۱۱/رضا تهرانی به دلیل تالیف آثار ارزشمند

ایرج نوروش پیشکسوت در صحبت‌هایی گفت: نویسندگی یک میدان نیاز و تقاضا است، اگر در بازار سرمایه تقاضا نباشد، شغل هم کمرنگ می‌شود، مثلا دانشجویان دوست دارند زودتر دکتری بگیرند و بروند، روند کار برایشان مهم نیست، درحالی که بازار باید برایشان مهم باشد. ما هنوز در صورت‌های مالی‌مان مانده‌ایم، اینها خالص بدون هیچ اندازه‌گیری است درحالی که همه وارد بازار می‌شوند.

انتهای پیام/




احمدوند: صنایع خلاق با کتابخوانی و پیشرفت اقتصادی رشد می‌کند

منبع:آنـــا
? احمدوند: صنایع خلاق با کتابخوانی و پیشرفت اقتصادی رشد می‌کند