احساس کمبود پزشک بویژه پزشک متخصص وجود دارد

فت فتو/کرمان نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به متناسب سازی در حلقه های کادر درمانِ کشور نباید مورد غفلت قرار گیرد. به گزارش فت فتو، دکتر محمدمهدی زاهدی، امروز در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: زمانی که به […]

فت فتو/کرمان نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به متناسب سازی در حلقه های کادر درمانِ کشور نباید مورد غفلت قرار گیرد.

به گزارش فت فتو، دکتر محمدمهدی زاهدی، امروز در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار گفت: زمانی که به کربلا و اتفاقات آن و همین طور نهضتی که حضرت زینب (س) بعد از قیام عاشورا داشت، فکر می کنیم، افتخار می کنیم که نگاه ما به پرستار یک نگاه ارزشی و معنوی است و پرستار را در توصیف بالایی قرار می دهد.

وی عنوان کرد: تا زمانی که کرونا نبود، نگاه ما کمتر به جهاد کادر درمان و فعالیت های سخت عزیزان بود، اما اکنون به عمق ماجرا پی برده و قدردانی همگان از این قشر زحمتکش چند برابر شده است. نباید در دوران بعد از کرونا تلاش همه کادر درمان بویژه پرستاران، عزیز را فراموش کنیم و نگاهمان به دوران قبل از کرونا برگردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس، ماندگار کردن تلاش کادر درمان کرمان در قالب ساخت یک فیلم را لازم برشمرد و اضافه کرد: برای ساخت این فیلم همه توان استان بکار گرفته شود تا در شان عزیزان باشد.

وی، افزایش پزشک و موارد مربوط به آن را مهم و ضروری خواند و خاطرنشان کرد: افزایش پزشک مساله جدی کشور است؛ احساس کمبود پزشک بویژه پزشک متخصص وجود دارد و این موضوع در نقاط محروم یک واقعیت انکار نشدنی است.

وی با تاکید بر اینکه در این زمینه باید متناسب سازی صورت گیرد، تصریح کرد: طبق قانون برای هر پزشک باید سه نفر پرستار داشته باشیم که اکنون متوسط کشور زیر یک دوم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش پزشک، پرستار و دیگر افراد کادر پزشکی را هم در پی خواهد داشت، گفت: توجه به متناسب سازی در حلقه های کادر درمانِ کشور نباید مورد غفلت قرار گیرد.

دکتر زاهدی با بیان اینکه نظام درآمدی در وزارت بهداشت نظام ناهمگنی است، افزود: برای رسیدن به هدف باید آن را ترمیم کنیم.

انتهای پیام 




احساس کمبود پزشک بویژه پزشک متخصص وجود دارد

منبع:ایـسنا
? احساس کمبود پزشک بویژه پزشک متخصص وجود دارد