احداث کارخانه تولید تجهیزات و سازه

شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با استفاده از ظرفیت های بومی جهت دستیابی به ساخت و تولید داخلی اقدام به احداث یک کارخانه تولید تجهیزات و سازه به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در داخل مجتمع مس سرچشمه نموده است. این کارخانه علاوه بر اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر، تقویت و افزایش توانمندی در تولید داخل و […]

شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با استفاده از ظرفیت های بومی جهت دستیابی به ساخت و تولید داخلی اقدام به احداث یک کارخانه تولید تجهیزات و سازه به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در داخل مجتمع مس سرچشمه نموده است. این کارخانه علاوه بر اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر، تقویت و افزایش توانمندی در تولید داخل و کاهش وابستگی به واردات در زمینه‌های مختلف صنعتی، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش  نذیر کرمان و به نقل از مرکز روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، این شرکت به عنوان یکی از مجریان و پیمانکاران اصلی پروژه های توسعه ای مجتمع مس سرچشمه در راستای اجرای این پروژه ها در ماه های اخیر با اعتماد به توان داخلی و استفاده از ظرفیت های بومی جهت دستیابی به ساخت و تولید داخلی اقدام به احداث یک کارخانه تولید تجهیزات و سازه به مساحت ۱۴ هزار متر مربع در داخل مجتمع مس سرچشمه نموده است که همزمان با عملیات تکمیل، فعالیت خود را با ساخت سیلوهای ۱۰۰ تنی ذخیره سیمان آغاز کرده است و با توجه به توانمندی ایجاد شده در این کارخانه (با اشتغال مستقیم ۱۲۰ نفر) قادر به ساخت انواع مخازن پروژه شامل مخازن رافر با قطر ۹/۵ میلیمتر ، کلینرها، اسکونجرها، ری‌کلینرها، کاندیشنر و …، همچنین استراکچرهای مربوطه آن‌ها، ساخت شوت‌های متنوع مورد نیاز پروژه و راه پله‌ها و پلتفرم‌ها و سازه‌های دیگر خواهد بود.

ایجاد این توانمندی در داخل شرکت، علاوه بر ایجاد اشتغال، تقویت و افزایش توانمندی در تولید داخل، کاهش وابستگی به واردات در زمینه‌های مختلف صنعتی، از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

همچنین در این راستا و به منظور تسریع در اجرای پروژه ها و طرح های توسعه ای اقدام به احداث مرکز تولید بتن (بچینگ پلات) در فاصله ۳۰۰ متری محل اجرای پروژه نموده است که شامل ۲ دستگاه از نوع راه ماشین ، با حجم دیگ یک متر مکعب و تولید بتن ۵۰ متر مکعب در ساعت(هر دستگاه ) و در مجموع تولید ۱۰۰ متر مکعب در ساعت می باشد و در حال حاضر مشغول به توليد است.

این مرکز بتن شامل ۵ عدد سیلوی ذخیره سیمان با ظرفیت ذخیره  هر کدام ۱۰۰ تن (مجموعا ۵۰۰ تن ) می‌باشد و همانطور که اشاره شد سیلوهای مذکور توسط گروه ساخت نیروهای بومی در کارخانه ساخت احداثی این شرکت در مجتمع مس سرچشمه صورت گرفته است که علاوه بر پاسخگویی به نیاز پروژه های توسعه ای  مجتمع مس سرچشمه ،توانمندی ارائه خدمات به پروژه های دیگر در حال اجرا مجتمع را دارد و در حال حاضر نیز خدمات را به شرکتهای همجوار ارائه می دهد.

در خصوص روند اجرای پروژه های توسعه ای مجتمع مس سرچشمه و انجام عملیات خاکبرداری، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه علاوه بر بکارگیری ماشین‌آلات سنگین خاکبرداری شامل بیل های مکانیکی ۴۰۰ و ۵۰۰ و بلدوزرهای ۳۵۵ جهت خاکبرداری، حمل استوک پایل و خردایش، جهت افزایش سرعت و حجم عملیات خاکبرداری، از روش‌های انفجارهای محدود و کنترل شده  استفاده نموده است.

قابل ذکر است مقدار حجم خاکبرداری در انجام پروژه ی توسعه ای در حدود ۲/۵ میلیون متر مکعب بوده است که پیش بینی می شود کمتر از ۹ ماه آتی به پایان برسد.

در پایان تاکید می‌شود، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، در راستای صیانت از منافع سهامداران، ضمن توجه به افزایش بهره وری و سودآوری، تقویت ساخت داخل و کاهش وابستگی واردات را مد نظر قرار داده است تا از کاهش احتمالی سرعت اجرای پروژه‌های توسعه ای در آینده جلوگیری کند.




احداث کارخانه تولید تجهیزات و سازه

منبع:یـزدان کـرمان
? احداث کارخانه تولید تجهیزات و سازه