احداث پیست موتورسواری در رفسنجان ضروری است

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به علاقه جوانان شهرستان به موتورسواری، گفت: برای این جوانان باید پیست موتورسواری در شهرستان احداث شود که درصورت صدور مجوز آن، شهرداری زیرساخت آن را فراهم می‌کند. حسین رضایی امروز ۱۵ بهمن‌ماه در جمع مدیران شهرستان در محل دفتر امام جمعه رفسنجان، اظهار کرد:  بیش‌از ۷۰۰ دستگاه موتورسنگین […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان با اشاره به علاقه جوانان شهرستان به موتورسواری، گفت: برای این جوانان باید پیست موتورسواری در شهرستان احداث شود که درصورت صدور مجوز آن، شهرداری زیرساخت آن را فراهم می‌کند.

حسین رضایی امروز ۱۵ بهمن‌ماه در جمع مدیران شهرستان در محل دفتر امام جمعه رفسنجان، اظهار کرد:  بیش‌از ۷۰۰ دستگاه موتورسنگین در سطح شهرستان وجود دارد که با توجه به اینکه موتورسواری یک ورزش جوان‌پسند و مفرح است و جوانان رفسنجانی علاقه وافری به این ورزش دارند، باید به زیرساخت‌های آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: برای شهرهای زیادی پیست استاندارد در نظر گرفتند تا جوانان از آن استفاده کنند و حرکات مخاطره‌آمیزی در سطح شهر انجام نشود. بنابراین نبود پیست موتورسنگین باعث شده این موتورها در جاهای مختلف مستقر شوند؛ تازمانی که پیست برای آنها آماده نشود مشکل برطرف نخواهد شد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: برخی تصادف‌هایی که در رفسنجان اتفاق می‌افتد مربوط به همین موتورهای سنگین است که علی‌رغم اینکه ممنوعیت تردد آن‌ها در شهرستان اطلاع‌رسانی شده اما باز هم می‌بینیم که افراد توجه نمی‌کنند و نیروی انتظامی موظف است از طریق برخورد با راکبان، که باعث ایجاد اخلال در نظم و امنیت عمومی هستند آنها را توقیف و پرونده قضایی برای آنها تشکیل دهد.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: برای جلوگیری از بروز خطرات و تصادفات ناشی از آن باید اقدامات پایه‌ای شامل احداث پیست موتورسواری در شهرستان انجام شود که این امر مستلزم رفع موانع، تأمین زمین، صدور مجوز و احداث پیست است و یک سال به طول می‌انجامد، در این راستا شهرداری رفسنجان به شرط صدور مجوز، قول مساعد جهت ارائه زیرساخت ها را داده است.

وی بیان کرد: تا زمانی که پیست راه اندازی می‌شود اقدامات مقطعی نیاز است و آن هم شامل ایجاد بانک اطلاعاتی از موتورهای سنگین، برخورد با تردد موتورها و تشکیل پرونده قضایی و دیگر عوامل است.

امام جمعه رفسنجان نیز در این نشست گفت: موتورسواران موتورسنگین در رفسنجان با حرکات نمایشی و خودنمایی باعث تصادف‌های زیادی شده‌اند که اگر موتورسواران موتورسنگین قانون را رعایت نکنند دستور توقیف آنها توسط دادستانی داده می‌شود.

حجت الاسلام عسکری اظهار کرد: چنانچه به این وضعیت رسیدگی نشود شاهد تصادفات و اتفاقات ناخوشایندی خواهیم بود.

انتهای پیام




احداث پیست موتورسواری در رفسنجان ضروری است

منبع: ایـسنا
? احداث پیست موتورسواری در رفسنجان ضروری است