احداث دومین پارک علم و فناوری کرمان مصوبه گرفت

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: راه‌اندازی دومین پارک علم و فناوری این استان مصوبه‌ای برای تاسیس دریافت کرده و طی روزهای آینده مدیر این مجموعه نیز مشخص می‌شود. به گزارش خبرنگار فت فتو، محمدمهدی فداکار شامگاه شنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه ملی تخصصی دانش‌بنیان صنعت، معدن و حمل و نقل در […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: راه‌اندازی دومین پارک علم و فناوری این استان مصوبه‌ای برای تاسیس دریافت کرده و طی روزهای آینده مدیر این مجموعه نیز مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار فت فتو، محمدمهدی فداکار شامگاه شنبه در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه ملی تخصصی دانش‌بنیان صنعت، معدن و حمل و نقل در کرمان افزود: دومین پارک علم و فناوری این استان به مرکزی برای فعالیت دانش بنیان‌ها تبدیل خواهد شد.

نمایشگاه‌های کرمان از غربت خارج شود

استاندار کرمان گفت: صندوق بازنشستگی مس به عنوان سرمایه گذار پروژه، مجموعه نمایشگاه‌های جنوب شرق کشور را از غربت خارج کند.

وی ادامه داد: این مجموعه اگر آباد شود خانواده ها رغبتی بیشتر برای حضور در این منطقه خواهند داشت.

صنعت معطل دانشگاه نمی‌ماند

فداکار افزود: صنعت معطل دانشگاه ها نمی ماند و باید نیاز خود را به هر نحوی تامین کند و ما نیز باید آمادگی داشته باشیم با آن همکاری کنیم.

وی عنوان کرد: فعالیت خوبی در حوزه دانش بنیان گل گهر و مس آغاز شده و این شرکت ها آمادگی همکاری با شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی و پژوهشی را دارد.

استاندار کرمان گفت: مدیران آمادگی دارند، حتی با دست خالی نیز می توان فعالیت کرد، کار آماده است در حوزه محیط زیستی و تولید این شرکت ها می‌توان فعالیت علمی کرد.

وی یادآور شد: معادن استان کرمان نیز دیگر دنبال برداشت نیستند و خودشان زنجیره ارزش افزوده را در اولویت قرار داده اند لذا این ظرفیت شرکت ها است و گلایه ای از صنعت نداریم.

فداکار ابراز داشت: قانون جهش دانش بنیان بسیار مترقی است که براساس ماده ۱۱ و ۱۳ این قانون اگر شرکتی در حوزه دانش بنیان سرمایه گذاری کند مشمول معافیت حقوق دولتی و مالیات می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت مورد نیاز آماده شده است گفت: در این زمینه شرکت‌ها فعال شوند و در حوزه های مختلف به آنان کمک می‌کنیم و از هیچ کاری برای حمایت از آنها دریغ نخواهم کرد.

استاندار کرمان افزود: مس و گل گهر به این حوزه ورود کرده اند و دیگر شرکت های بزرگ حتما در این حوزه فعالیت دانش بنیان خواهد داشت.

نخستین نمایشگاه ملی تخصصی دانش‌بنیان معدن، صنعت و حمل و نقل از ساعت ۱۸ هر روز تا ساعت ۲۳ به مدت چهار روز و با حضور شرکت‌های دانش بنیان از سراسر کشور فعالیت خود را در محل بزرگراه کرمان – باغین آغاز کرده است.
شرکت های صنعتی، معدنی و حمل و نقل استان کرمان علاوه بر عرضه محصولات دانش بنیان خود در این نمایشگاه، به دنبال همکاری با مراکز علمی در حوزه فناوری هستند.




احداث دومین پارک علم و فناوری کرمان مصوبه گرفت

منبع: ایرنـا
? احداث دومین پارک علم و فناوری کرمان مصوبه گرفت