احتمال کاهش ۷ درصدی تولید نفت روسیه در سال آینده میلادی

به گزارش گروه اقتصاد فت فتو به نقل از رویترز، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه  به تلویزیون دولتی روسیه گفت: مسکو احتمال دارد در واکنش به طرح سقف قیمتی برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی و پاسخ قاطع به کشورهای حامی این طرح، تولید نفت خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی ۵ تا ۷ درصد […]

به گزارش گروه اقتصاد فت فتو به نقل از رویترز، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه  به تلویزیون دولتی روسیه گفت: مسکو احتمال دارد در واکنش به طرح سقف قیمتی برای نفت خام و فرآورده‌های نفتی و پاسخ قاطع به کشورهای حامی این طرح، تولید نفت خود را در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی ۵ تا ۷ درصد کاهش دهد.

وی در تشریح جزئیات واکنش به طرح سقف قیمتی برای نفت روسیه توضیح داد: کاهش تولید نفت روسیه می‌تواند به ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد.

به گفته این مقام روسی با وجود تلاش‌های اروپا برای کاهش اتکا به نفت و گاز روسیه، جهان نیازمند صادرات انرژی روسیه است و مسکو هم به خریداران خود تنوع بخشیده است.

نواک ادامه داد: توسعه اقتصادی جهان بدون انرژی روسیه دشوار خواهد بود و کمبود گاز در اروپا فشارهایی را بر قیمت گاز و نفت تحمیل کرده است. ما معتقدیم در شرایط کنونی، حتی ممکن است به جای هدایت سیاست فروش درباره طرح سقف قیمتی، ریسک تولید کمتر را بپذیریم.

وی افزود: این رقم امروز ۶۰ دلار است، فردا می‌تواند رقم دیگری باشد و وابستگی این موضوع به بعضی از تصمیم‌های کشورهای غیردوست برای ما پذیرفتنی نیست.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه روز پنجشنبه (یکم دی‌ماه) گفت: اوایل این هفته فرمانی درباره اقدام‌های مسکو در واکنش به سقف قیمت‌ها صادر خواهد کرد.

نواک گفت: این فرمان فروش نفت و فرآورده‌های نفتی را به کشورها و شرکت‌های حامی طرح سقف قیمت ممنوع می‌کند.

 

انتهای پیام/




احتمال کاهش ۷ درصدی تولید نفت روسیه در سال آینده میلادی

منبع:آنـــا
? احتمال کاهش ۷ درصدی تولید نفت روسیه در سال آینده میلادی