احتمال آلوده بودن گلوله های حادثه تروریستی کرمان

به گزارش نذیر کرمان، مهدی احمدی‌نژاد روز یکشنبه در نشست خبری هفته سلامت افزود: اعضای یک تیم پزشکی که در کرمان اقدامات خارج از عرف انجام می دادند دستگیر شدند که این اقدام و شناسایی این افراد و تیم دستمریزاد دارد. وی اظهارداشت: مراکز درمانی متخلفی که در انجام سقط جنین دست داشتند نیز پلمب […]



به گزارش نذیر کرمان، مهدی احمدی‌نژاد روز یکشنبه در نشست خبری هفته سلامت افزود: اعضای یک تیم پزشکی که در کرمان اقدامات خارج از عرف انجام می دادند دستگیر شدند که این اقدام و شناسایی این افراد و تیم دستمریزاد دارد.

وی اظهارداشت: مراکز درمانی متخلفی که در انجام سقط جنین دست داشتند نیز پلمب شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برخی افراد از رشته های مختلف تخصص زنان، مامایی، پرستاری و غیره در این تیم مشارکت داشتند و این اواخر خارج از مراکز درمانی فعالیت می کردند.

وی ادامه داد: این تیم در مکانی خارج از مراکز درمانی به عمل سقط جنین می پرداختند که توسط ماموران اطلاعات دستگیر شدند و این مهم بیش از پیش کار اداره اطلاعات را ارزشمندتر می کند.

احتمال آلوده بودن گلوله های حادثه تروریستی کرمان

وی در ادامه با اشاره به اینکه محمدمهدی ایرانمنش آخرین مجروح حادثه تروریستی دیماه کرمان(۱۱ ساله) و فرزند شهید دیگر این حادثه، رضا ایرانمنش صبح امروز در بیمارستان پیامبر اعظم(ص) به خیل شهدا پیوست گفت: احتمال آلوده بودن گلوله های استفاده شده در انفجارهای تروریستی وجود دارد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه گلوله و ترکش هایی که در جنگ تحمیلی به بدن رزمنده ها اصابت می کرد موجب ایجاد عفونت نمی شدند ادامه داد: اما متاسفانه در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان با پدیده جدید عفونت ناشی از ترکش ها روبه رو بودیم.

وی ادامه داد: زمانی که نوع گلوله های به کار رفته در جلیقه های انتحاری را برای آزمایش فرستادیم متوجه شدیم تروریست ها به‌احتمال گلوله ها را آلوده کرده بودند که البته یکی دیگر از دلایل عفونت کردن بدن مجروحان این بود که در این نوع انتحاری گلوله ها داغ نمی شوند.

احمدی نژاد اظهار داشت: چهار مجروح این حادثه که در بیمارستان‌های تهران بستری بودند نیز دچار عفونت شده بودند و هنوز نیز برخی از مجروحان حادثه تروریستی کرمان دچار عفونت و در حال درمان هستند که تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

کمبود زیرساخت های شهری و انگیزه پزشکان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به پرسشی با بیان اینکه نبود امکانات و زیرساخت ها در برخی از شهرستان های استان کرمان انگیزه ماندن و فعالیت در آن شهر را از پزشکان می گیرد ادامه داد: برای ماندگار شدن پزشکان متخصص در برخی شهرستان های استان قرارداد خارج از عرف منعقد شده است.

بدهی میلیاردی دانشگاه کرمان مساوی با کاهش تولید مقالات علمی

احمدی نژاد با اشاره به بدهی ۱۳ میلیارد ریالی معوقات پژوهشی این دانشگاه تصریح کرد: این بدهی موجب شد تولید مقالات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان کاهش یابد.

وی گفت: بخشی از بدهی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده و این مبلغ اینک به ۱۳ میلیارد ریال رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: این دانشگاه در پرداخت حق و حقوق پرستاران نیز رتبه دوم کشور بعد از دانشگاه تهران را دارد به طوری که پایان سال گذشته ۶ ماه از معوقات پزشکان و پرسنل این دانشگاه را تسویه کردیم و جزو دانشگاه های اول کشور در این زمینه هستیم.

وی همچنین به تکمیل طرح هایی چون ساخت ساختمان خوابگاه دانشجویان دختر دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده مدیریت و دانشگاه پیراپزشکی با پیشرفت فیزیکی بالا اشاره کرد و اظهار داشت: خیران سلامت نیز در ساخت و خرید برخی دستگاه های پزشکی به این دانشگاه کمک کرده‌اند و همچنان کمک می کنند.

احمدی نژاد افزود: اکنون بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی امام رضا (ع) به عنوان بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوبشرق کشور با کمک های مالی و معنوی خیران در حال احداث است و تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.

کمک خیران برای ۹ دستگاه آمبولانس

وی با اشاره به اجرای طرح جامع سلامت خانواده در شهرستان ها از جمله بردسیر گفت: کمک های خیران ۹ دستگاه آمبولانس جدید را به ناوگان امدادی این دانشگاه افزود که کمک بزرگی است.

این مسئول با تاکید بر اینکه اتباع بیگانه غیرمجاز هزینه‌ های زیادی به سیستم بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان تحمیل می ‌کنند تصریح کرد: گاهی هموطنان ما به دلیل ازدحام جمعیت اتباع در مراکز بهداشتی به این مراکز مراجعه نمی کنند.

احمدی نژاد افزود: بیشتر اتباع بیگانه کارت هویتی ندارند بنابراین نمی توان مشخص کرد چه میزان خدمات درمانی به این افراد ارائه می ‌شود.

اقدامات در حوزه زایمان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: رصد، نظارت و انجام زایمان طبیعی و بدون درد و نظارت بر زایمان طبیعی و سایر اقدامات در بیمارستان های تحت نظارت این دانشگاه انجام می شود.

رضا درخشان همچنین به وضعیت شیوع آبله مرغان و سرخک در کرمان اشاره و تصریح کرد: سال گذشته ۲ مورد ابتلا به سرخک در یکی از استان های همسایه کرمان گزارش شد اما در زمینه ابتلا به آبله مرغان مواردی از ابتلا وجود داشت که نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: به دلیل انجام مداخلات روحی و روانی مراکز نفس(مراکزی زیرنظر دانشگاه) طی چند ماه اخیر از سقط جنین ۶۹ نفر در شهر کرمان و ۱۵۴ نفر در استان کرمان جلوگیری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز به اجرای برنامه سلامت خانواده اشاره و تصریح کرد: پوشش این برنامه در سال جاری گسترده تر خواهد بود.

آب آشامیدنی مشکلی ندارد

وحیدرضا برهانی نژاد همچنین در پاسخ به سئوال رسانه ها در مورد کیفیت آب کرمان افزود: طبق آزمایشات مکرر آب آشامیدانی آب کرمان مشکلی ندارد و شاید در برخی فصول کدری داشته باشد اما مواد شیمیایی ندارد.



انتهای پیام/


احتمال آلوده بودن گلوله های حادثه تروریستی کرمان

منبع: ایـلنا
? احتمال آلوده بودن گلوله های حادثه تروریستی کرمان