اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد

اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهید سلیمانی و شهید پورجعفری و با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد. به گزارش فت فتو از کرمان امروز ۱۶ دی ماه اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی […]

اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهید سلیمانی و شهید پورجعفری و با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

به گزارش فت فتو از کرمان امروز ۱۶ دی ماه اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار شیرازی رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، خانواده شهید سلیمانی و شهید پورجعفری، مسئولین و مردم در مصلی امام علی(ع) شهر کرمان برگزار شد.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) بیان کرد: خدا را شاکرم در دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام و شهدای همراه او و در روز شهادت تجسم حقیقی آیات قرآن حضرت فاطمه(س) توفیق زیارت مردم شریف، وفادار، مهربان، دلسوز و کریم استان کرمان را یافتم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه افتخار دارم حامل سلام و دعای خیر و ارادت قلبی رهبر معظم انقلاب اسلامی به مردم کرمان باشم، افزود: دو سال گذشته در چنین روزی در کرمان باران اشک از چشمان محزون مردمی که سر از پا نمی‌شناختند بارید و در اوج دلدادگی با همه وجود و قلبشان برای بدرقه آسمانی یک مرد بزرگ حاضر شدند.

سردار سلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی در تاریخ جهان و بشریت بیشترین سال‌های عمر خود را در میدان جهاد گذراند و در کنار او مرد دیگری(شهید پورجعفری) بود که در تمام میادین همراه، همرزم و غمخوار او بود.

وی با بیان اینکه همزمان در عراق فرمانده بزرگ دیگری(شهید ابومهدی المهندس) بود که نامش در تاریخ اسلام جاودان خواهد بود و در عرش ملکوت او در کنار حاج قاسم حضور خواهد یافت، یاد شهیدان شهروز مظفری‌نیا، هادی طارمی و وحید زمانی‌نیا را نیز گرامی داشت.

سردار سلامی با بیان اینکه قاسم حاصل عمر رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است، تصریح کرد: توصیف این مرد بزرگ دشوار است و من به اندازه بضاعت خود او را توصیف می‌کنم. عظمت او فراتر از ذهن ماست او شهید است و شهید به دنیا آمد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اولین بار در سال ۱۳۶۰ او را دیدم که در رخسارش اراده، عزم و جدی بودن می‌درخشید. او در حال جمع‌آوری نیروها برای اعزام به منطقه در طریق‌القدس و فتح بستان بود و هیچکس تصور نمی‌کرد او فرمانده یک جبهه جهانی علیه همه شیاطین عالم شود که از شمال آفریقا تا شرق مدیترانه، جبهه اسلام را به یکدیگر پیوند دهد و آرایش قدرت مسلمانان را در برابر کفار با دقت وزیبایی عمل ترتیب دهد.

وی با بیان اینکه او مستکبران را از بلاد اسلامی فراری داد و توانست مسلمانان را از اسارات نجات دهد، ادامه داد: او به میدان جهاد رفت و در طول جهاد ۴۰ ساله، شخصیتش تکامل یافت. افق‌های دیدیش وسیعتر و میدان نفوذش بر قلب‌ها گسترش می‌یافت. او حقیقتا تسخیر کننده دلها و حاکم بر قلب‌ها بود. لشکرش(ثارالله) که خون خدا نام داشت همه جا جاری بود و در سخت‌ترین نبردها مظهر اعتماد به نفس، نقطه امید، اسطوره صبر، تمثال زنده استقامت و اهل فضیلت در اوج خضوع در برابر مردم بود.

سردار سلامی با بیان اینکه شهید سلیمانی طراح، متفکر، مدبر و اندیشمند بود و نمی‌شود همه جهات شخصیت او را توصیف کرد، گفت: بلوغ شخصیت او در همه جهات کامل بود. می‌توان غضب و لبخند را با او اندازه گرفت و اندازه عمل را می‌توان با او سنجید او شخصیت معیار و ترازوی عمل بود و می‌توان ایثار، صبر و توکل را با او سنجید.

وی افزود: شهید سلیمانی نگاهش به انسان الهی بود. در نگاه او انسان مخلوق خدا بود و قومیت و مذهب نگاه او به انسان را محدود نکرد. او همه را دوست داشت به جز دشمنان خدا و انسانیت را، به همین دلیل همه او را دوست داشتند و از خود می‌دانستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی محصول مناجات‌ها و دعای شب ولی امر مسلمین، نائب امام زمان(عج) است و در آن مکتب تعلیم یافته است. او محصول ایمان و عمل صالح و چیزی است که در مکتب امامین انقلاب آموخته است.

وی با بیان اینکه می‌توان حاج قاسم را به زیبایی با قرآن توصیف کرد کرد، افزود: او در مقابل دشمنان، رفیع، قائم و استوار بود. فضائل اخلاقی او انتها نداشت همه در چشم او بزرگ بودند اما دشمنان کوچک بودند.

سردار سلامی افزود: این داغ سرد نمی‌شود. این یک جریان است و قاسم جاری و تکثیر شده است. او به همه ملت‌های جهان تعلق داشت. آثار وجودی او فراوان است و هیچ مشرک و منافقی امروز نمی‌تواند به جهان اسلام حمله کند و جان سالم به در ببرد او برای مظلومان قدرت ساخت.

وی با اشاره به تاثیر سردار سلیمانی در لبنان، سوریه، فلسطین و یمن گفت: او در عراق ایستاد و از حرم و حیثیت مومنان و اعتبار مسلمان دفاع کرد و در سوریه که هتک حرمت به ناموس مسلمانان قابل تحمل نبود رفت و جنگید. او ابوالفضل انقلاب ماست که جاودان ماند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه عزت شهید سلیمانی به دلیل اطاعت از ولایت است، ادامه داد: باید از خانواده صبور ایشان نیز تجلیل کرد زیرا فضیلت آن‌ها که آرزوی خود را فدای اسلام کردند کمتر از شهید نیست.

انتهای پیام




اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سردار دلها برگزار شد