اجرا تعزیه‌خوانی گروه ده‌زیار کرمان در استان سیستان‌وبلوچستان

همزمان با ایام فاطمیه(س) گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان به استان سیستان‌وبلوچستان اعزام شد. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان؛ ثارالله انکوتی با تسلیت ایام فاطمیه(س) گفت: به پشتیبانی قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار برای اجرای تعزیه عازم استان […]

همزمان با ایام فاطمیه(س) گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان به استان سیستان‌وبلوچستان اعزام شد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری نذیر کرمان؛ به نقل از روابط عمومی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان؛ ثارالله انکوتی با تسلیت ایام فاطمیه(س) گفت: به پشتیبانی قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار برای اجرای تعزیه عازم استان سیستان‌وبلوچستان شد.

مدیر اجرایی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده زیار کرمان با بیان اینکه در مدت حضور گروه در استان سیستان‌وبلوچستان پنج مجلس تعزیه در یگان‌های نظامی و کوی سازمانی ارتش برگزار شد،  افزود: این مجالس تعزیه در تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی شهید حیدر شهرکی، تیپ ۲۸۸ زرهی شهید سلیمان هاشمزهی و تیپ مستقل ۱۸۸ زرهی در شهرهای ایرانشهر، خاش و زاهدان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار اجرای تعزیه این سفر در واقع یک اردوی روایت پیشرفت بود، خاطرنشان کرد: ذاکران تعزیه‌خوان با حضور در یگان‌های نظامی ارتش با بخشی از تجهیزات و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور و ماموریت‌های مهم ارتش سرافراز در تامین امنیت پایدار در مرزهای کشور آشنا شدند.

انکوتی افزود: برگزاری این اردوها برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و معرفی دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف باعث افزایش امید و اقتدار نظام مقدس اسلامی می‌شود و تعزیه‌خوانان در این سفر در کنار روایت‌گری واقعه کربلا در قالب شبیه‌خوانی خود نیز پای روایت پیشرفت کشور در حوزه نظامی نشستند.

مدیر اجرایی هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده زیار کرمان با تقدیر از امیر غلامعلیان فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق کشور و حوزه عقیدتی سیاسی قرارگاه برای پشتیبانی این اردو گفت: امیر نژادسروری فرمانده تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی شهید حیدر شهرکی مستقر در شهرستان ایرانشهر، امیر محمد غیجی فرمانده تیپ ۲۸۸ زرهی شهید سلیمان هاشمزهی مستقر در خاش و امیر عادل حیدری ارشد نزاجا در زاهدان برای برگزاری باشکوه مراسم تعزیه همکاری خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه یک گروه تعزیه از سنین مختلف کودکی تا بزرگسالی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بازدید گروه تعزیه از پادگان نظامی در کنار اجرای تعزیه تلفیقی از معنویت و اقتدار نظامی بود که به پاس زحمات نیروهای مسلح در برقراری امنیت کشور انجام شد.

انتهای خبر/م




اجرا تعزیه‌خوانی گروه ده‌زیار کرمان در استان سیستان‌وبلوچستان

منبع:آرمـان
? اجرا تعزیه‌خوانی گروه ده‌زیار کرمان در استان سیستان‌وبلوچستان