اجرای ۹ هزار سازه آبخیزداری در کرمان

کرمان – فت فتو – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان تعداد سازه های آبخیزداری اجرا شده در این استان را افزون بر ۹ هزار سازه شامل بندهای سنگ و ملاتی، گابیون خاکی، پخش سیلاب و خشکه چین اعلام کرد. مهدی رجبی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به مدیریت ۲۲۷ […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان تعداد سازه های آبخیزداری اجرا شده در این استان را افزون بر ۹ هزار سازه شامل بندهای سنگ و ملاتی، گابیون خاکی، پخش سیلاب و خشکه چین اعلام کرد.

مهدی رجبی زاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به مدیریت ۲۲۷ میلیون متر مکعب سیلاب در این استان طی سال جاری افزود: مدیریت این مقدار سیلاب تاثیر بسزایی در تغذیه سفره های آب زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش و وارد آمدن خسارات احتمالی به زیرساخت ها داشته است.
وی تصریح کرد: مساحت حوزه های آبخیز این استان ۱۰.۶  میلیون هکتار است.

وی به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان “ایران سرسبز، ایران قوی، همه باهم جهاد برای حفظ و احیای منابع طبیعی” اشاره کرد و اظهار داشت: از ۱۵ تا ۲۱ اسفند به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نام گذاری شده است. 

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند “فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود.” گفت: تحقق این مهم می تواند بسیاری از مشکلات منابع طبیعی را برطرف کند.

وی با بیان اینکه کرمان سومین استان سیل خیز کشور است تصریح کرد: با اجرای پروژه های آبخیزداری می توان از وارد آمدن خسارت به زیرساخت ها جلوگیری و آب را نیز ذخیره کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه حدود ۳۲ میلیون هکتار عرصه بیابانی در کشور وجود دارد گفت: ۲۰ درصد از این مقدار حدود ۶.۳ هکتار از عرصه های بیابانی کشور در شمال این استان است.

وی اظهار داشت: ۲۸ کانون بحرانی حساس به فرسایش بادی در ۱۳ شهرستان این استان وجود دارد که مساحتی حدود ۱.۲ میلیون هکتار را در بر می گیرد.




اجرای ۹ هزار سازه آبخیزداری در کرمان

منبع: ایرنـا
? اجرای ۹ هزار سازه آبخیزداری در کرمان