اجرای ۳۶ پروژه آب رسانی در روستا‌های شهرستان کرمان

فرماندار کرمان گفت: ۳۶ پروژه آب‌رسانی در روستا‌های شهرستان کرمان به همت سپاه اجرایی خواهد شد. علی بابایی در جلسه بررسی وضعیت آب شرب روستا‌های شهرستان کرمان  گفت: در سپاه پاسداران قرارگاهی برای آب‌رسانی به روستا‌ها ایجاد شده‌است و  این قرارگاه، تاکنون ۶۳ پروژه را در سطح استان کرمان انجام داده که نتایج بسیار خوبی […]

فرماندار کرمان گفت: ۳۶ پروژه آب‌رسانی در روستا‌های شهرستان کرمان به همت سپاه اجرایی خواهد شد.

علی بابایی در جلسه بررسی وضعیت آب شرب روستا‌های شهرستان کرمان  گفت: در سپاه پاسداران قرارگاهی برای آب‌رسانی به روستا‌ها ایجاد شده‌است و  این قرارگاه، تاکنون ۶۳ پروژه را در سطح استان کرمان انجام داده که نتایج بسیار خوبی داشته‌است.

او می گوید: مناطق جنوبی استان به دلیل برخی محرومیت ها، در حوزه آب رسانی هم در اولویت گذاشته شده اند؛ ولی برخی نقاط شهرستان کرمان، وضعیتی نامناسب‌تر از جنوب استان دارند. جنوب در تأمین آب مشکل کم تری دارد و مشکل روستا‌های جنوب استان معمولا توزیع آب است؛ اما در شهرستان کرمان در بحث تامین آب به‌لحاظ کیفیت و کمیت، مشکلات فراوانی وجود دارد.

به گفته فرماندار کرمان لیست روستا‌های اولویت دار شهرستان به لحاظ آب رسانی آماده شده است. لوله و اتصالات مورد نیاز از سوی قرارگاه آب رسانی سپاه تأمین می‌شود و دستگاه‌ها و ماشین آلات مورد نیاز را اداره آب، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی باید تأمین کنند و از نیرو‌های بسیج و بخش خصوصی هم برای انجام کار کمک بگیرند تا با یک حرکت جهادی مسئله آب شهرستان حل شود.

او گفت: در شهر کرمان، حدود یک ماه دیگر ۲۰۰ لیتر آب به میزان آب قبلی شهر اضافه می‌شود و پارسال هم ۲۰۰ لیتر آب اضافه شد؛ اما باید با مدیریت صحیح مورد استفاده قرار گیرد که مشکل آب شهر کرمان حل شود.

بابایی می گوید: ۳۶ پروژه آب رسانی در روستا‌های مختلف شهرستان کرمان تعریف شده است و امیدواریم با این اقدام سپاه به صورت ضربتی ظرف مدت کوتاهی در بحث آب به نقطه قابل‌قبولی برسیم.

سرهنگ شاهرخی، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در این طرح، روستا‌ها به چند دسته تقسیم شدند و روستا‌هایی مانند تکاب شهداد پایگاه هدف ما هستند و بودجه خاصی برای آن اختصاص داده شده‌است که در این رابطه قرارگاه امام حسن (ع) با حفر چاه در فاز اول، مشکل آب حدود ۱۹ روستا را حل کرده است.

او می گوید: با همت و کمک یک خیر ۲۱۱ کیلومتر خط لوله در استان خریداری کردیم و  قرارگاه امام علی (ع) راه‌اندازی شده و تاکنون ۴۶ میلیارد تومان  برای آب رسانی به جنوب کرمان کمک کرده‌است که منجر به آب رسانی به ۴۰۹ روستا شده است.

شاهرخی گفت: شهرستان کرمان تحت نظارت قرارگاه امام حسن (ع است و  در قرارگاه امام حسن (ع) ۶۶۹ روستا داریم که ۲۰۵ روستا را قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) آب‌رسانی خواهد کرد و ۴۶۴ روستا برعهده خودِ قرارگاه امام حسن (ع) است.

به گفته او اولویت‌های کار که  از سوی فرمانداری و بخشداری‌ها مشخص شود، از روز بعد به‌صورت جهادی کار را شروع خواهیم کرد.

فت فتو کرمان کرمان




اجرای ۳۶ پروژه آب رسانی در روستا‌های شهرستان کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? اجرای ۳۶ پروژه آب رسانی در روستا‌های شهرستان کرمان