اجرای واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در نرماشیر

رئیس دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۳۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، در روستاهای شهرستان نرماشیر اجرا شد. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی 《نذیر کرمان 》 به نقل از روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر فیروزه زارع‌پور بیان کرد: با شروع فاز دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی علیه بیماری […]

رئیس دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۳۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، در روستاهای شهرستان نرماشیر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی 《نذیر کرمان 》 به نقل از روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر فیروزه زارع‌پور بیان کرد: با شروع فاز دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل، پیش‌بینی می‌شود،  بیش از ۱۳۰ هزار قطعه طیور بومی، در روستاهای شهرستان نرماشیر واکسینه می‌گردند.

زارع‌پور در ادامه اظهار کرد: از اهداف عمده این طرح کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صنعتی و بالتبع کاهش کانون‌های این بیماری ویروسی اخطارکردنی در واحدهای مذکور و همچنین کنترل بیماری در طیور روستایی و کمک به تولید و معیشت روستائیان می‌باشد.

وی گفت: براساس برنامه‌‌ریزی به‌منظور تدوین طرح ملی کنترل و کاهش بیماری نیوکاسل، جهت اجرای مطلوب طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی یک روز قبل از ورود به روستا از طریق هماهنگی با دهیاری و شورای اسلامی اطلاع‌‌رسانی‌های لازم، انجام می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: از روستاییان درخواست داریم، در طول اجرای این طرح با اکیپ‌‌های دامپزشکی شهرستان هم‌کاری لازم را داشته باشند، تا این طرح به‌صورت کامل و صددرصدی اجرا شود.

انتهای خبر/ برجی




اجرای واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در نرماشیر

منبع:آرمـان
? اجرای واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در نرماشیر