اجرای فاز دوم واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی در نرماشیر

فیروزه زارع پور گفت: دومین مرحله واکسیناسیون دام های سنگین در نرماشیر آغاز شده است. به گزارش فت فتو، فیروزه زارع پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر از اجرای فاز دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام های  سنگین(گاو،گوساله) توسط اکیپ های بخش دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: بیماری تب برفکی یکی […]

فیروزه زارع پور گفت: دومین مرحله واکسیناسیون دام های سنگین در نرماشیر آغاز شده است.

به گزارش فت فتو، فیروزه زارع پور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر از اجرای فاز دوم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام های  سنگین(گاو،گوساله) توسط اکیپ های بخش دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های شایع و مهم محسوب می گردد که ضررهای اقتصادی زیادی به صنعت دامداری کشور وارد می نماید. 

 زارع پور بیان کرد: واکسیناسیون از بهترین راههای پیشگیری از بیماریها و اولین قدم در ریشه کنی بیماری محسوب می گردد که به کمک آن می توان از ابتلاء دامها به بیماری های مختلف جلوگیری نمود که این موضوع نقش مهمی در حفظ بهداشت و سلامت دامها دارد که در نهایت منجر به حفظ سلامت عمومی می شود.

وی همچنین اظهار کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های به شدت واگیر دار می باشد که جمعیت دامی را تهدید می کند و علایم آن شامل تب ، بی اشتهایی، کاهش تولید شیر، ایجاد تاول در دهان و لنگش در دام می باشد.  
   
این مقام مسؤل در ادامه به دامداران محترم تأکید کرد: از آنجا که در صورت شیوع بیماری تب برفکی خسارات اقتصادی فراوانی به واحدهای پرورش دام صنعتی و روستایی وارد می شود، از خرید و فروش دامهای بدون هویت و غیر بومی جدا خودداری نمایید همچنین درخواست نمود که دهیاران و دامداران محترم با توجه و دقت به توصیه های اداره دامپزشکی نسبت به پیشگیری از این بیماری همکاری لازم را با اکیپ های بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی شهرستان نرماشیر تا اتمام کامل طرح داشته باشند.

انتهای پیام/برجی




اجرای فاز دوم واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی در نرماشیر

منبع:آرمـان
? اجرای فاز دوم واکسیناسیون دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی در نرماشیر