اجرای طرح “هر هیئت، یک آزادی” برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کرمان

فت فتو/کرمان مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: امسال با همکاری هیئت های مذهبی طرح “هر هیئت، یک آزادی” در استان دنبال می شود و هدف اصلی این طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است. “سیدحجت الله موسوی قوام” در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۸ […]

فت فتو/کرمان مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: امسال با همکاری هیئت های مذهبی طرح “هر هیئت، یک آزادی” در استان دنبال می شود و هدف اصلی این طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

“سیدحجت الله موسوی قوام” در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶۸ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان حضور دارند، گفت: در حال حاضر زندانی بدهکار دیه در زندان های استان کرمان وجود ندارد.

وی افزود: در سال گذشته به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا و کاهش پخت و توزیع نذورات در ماه محرم، خیران بخشی از نذورات خود را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دادند که در این رابطه ۳۰۰ میلیون تومان به ستاد دیه اختصاص یافت.

موسوی قوام ادامه داد: امسال نیز این کار در قالب “هر هیئت، یک آزادی” دنبال می شود و هدف اصلی این طرح آزادی زندانیان است و حتی اگر آزادی زندانی بدون پرداخت مالی و با جلب رضایت شاکی آزاد شود نیز در حقیقت هدف این طرح محقق شده است.

وی عنوان کرد: از مجموع مددجویان جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان ۹۴ مورد مربوط به چک، ۶۰ نفر مربوط به مهریه و ۱۴ نفر مربوط به نفقه هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه ۱۱ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان از سال ۹۸ در زندان هستند، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۶ مددجوی جرایم غیرعمد وارد زندان های استان کرمان شده اند .

به گزارش فت فتو، “یدالله موحد” رییس کل دادگستری استان کرمان نیز در این نشست ضمن تاکید بر این مطلب که در ستاد دیه باید هوشمندانه فعالیت کرد، گفت: باید با شناخت دقیق از مددجویان جرایم غیرعمد و وضعیت و عقبه کار آنها نسبت به ارائه کمک های ستاد دیه به این قشر اقدام کرد.

“یدالله موحد” در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه ستاد دیه با تشریح وضعیت زندانیان جرائم غیرعمد و مشکلات آنها می تواند در راستای جلب کمک های مردمی برای آزادی آنها اقدامات اثرگذارتری انجام دهد، اظهار کرد: در حال حاضر بیان کلی مسائل با اقبال چندانی روبه رو نمی شود و با انتخاب سوژه های مناسب، می توان جریان سازی کرد.

وی افزود: کرمان با دارا بودن مردمی کریم ظرفیت بسیار خوبی برای جمع آوری کمک های مردمی برای آزادی زندانیان نیازمند است و نمونه آن را می توان در همکاری مردم برای آزادی زندانیان مالی و غیرعمد در مکتب حاج قاسم مشاهده کرد که زمینه آزادی ۱۴۰ مددجوی زندان ها فراهم شد.

موحد ضمن تاکید بر این مطلب که باید حرکتی نو و متناسب با نیازهای جامعه را برای آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند طرح ریزی و اجرا کرد، گفت: با ترسیم وضعیت زندگی دشوار خانواده زندانیان نیازمند می توان ارتباط لازم بین خیران و نهادهای مربوطه برای آزادی زندانیان را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: ضمن جلب همکاری اوقاف و امور خیریه زمینه ای فراهم شده که از محل نیت موقوفات و نذورات تعدادی از مددجویان زندان ها آزاد شده و به آغوش خانواده بازگردند.

انتهای پیام



منبع:ایـسنا
? اجرای طرح “هر هیئت، یک آزادی” برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کرمان