اجرای طرح قاضی مدرسه در جیرفت

کرمان_ رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: طرح قاضی مدرسه در این شهرستان اجرا می شود. به گزارش خبرنگارمهر، اصغر ستائی مختاری، صبح سه شنبه به خبرنگاران گفت: مدرسه به عنوان پرجمعیت‌ترین ایستگاه تعلیم و تربیت نقش به‌سزایی درپیشگیری از وقوع جرم بر عهده دارد، از همین رو آموزش و اطلاع‌رسانی باید در سنین کم انجام […]

کرمان_ رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: طرح قاضی مدرسه در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، اصغر ستائی مختاری، صبح سه شنبه به خبرنگاران گفت: مدرسه به عنوان پرجمعیت‌ترین ایستگاه تعلیم و تربیت نقش به‌سزایی درپیشگیری از وقوع جرم بر عهده دارد، از همین رو آموزش و اطلاع‌رسانی باید در سنین کم انجام شود تا این آموزه‌ها در فرد نهادینه شود.

وی، افزود: با حضور قضات در مدارس، دانش‌آموزان با مسائل حقوقی، مفاهیم جرم و راهکارهای پیشگیری از آن آشنا شده و اطلاعات مفیدی به دانش‌آموزان و والدین آنها ارائه می‌شود.

وی گفت: در این طرح با بررسی پرونده‌های محاکم اطفال و نوجوانان و ارتباط با قضات و مشاوران خانواده و همچنین کارشناسان و مشاوران آموزش و پرورش، مسائل و آسیب‌های اولویت‌دار و پرتکرار مشخص و با برنامه‌ریزی مؤثر مفاهیم و راهکارهای پیشگیری از آن‌ها در اجرای طرح قاضی در مدرسه اطلاع‌رسانی می‌شود.

ستائی مختاری، تصریح کرد: مواردی همچون آسیب‌های فضای مجازی، پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از خشونت، از مفاهیمی است که در این طرح در خصوص آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با تشکر از ریاست آموزش و پرورش و کارشناسان واحد پیشگیری آموزش و پرورش افزود: این طرح در سال آینده نیز ادامه دارد.

کد خبر ۶۰۵۲۹۰۶




اجرای طرح قاضی مدرسه در جیرفت

منبع: مــهر
? اجرای طرح قاضی مدرسه در جیرفت