اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهربابک ویژه عید قربان

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی به مناسبت عید قربان خبر داد. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک، مجید اسدی ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان گفت:طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی به مناسبت […]

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک از طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی به مناسبت عید قربان خبر داد.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک، مجید اسدی ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان گفت:طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های قربانی به مناسبت عید قربان در شهربابک از سوی شبکه دامپزشکی اجرا می‌شود.

 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک افزود: در این طرح تعداد دو اکیپ ثابت در کشتارگاه و شبکه دامپزشکی و دو اکیپ سیار نظارت‌های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام قربانی را در سطح شهرستان انجام می‌دهند.
 
وی ادامه داد: اکیپ‌های دامپزشکی، بازرسی بهداشتی از ساعت پنج صبح روز عید قربان در کشتارگاه و میدان دام و سطح شهر فعالیت خود را آغاز می‌کنند و تا پایان روز در این مراکز حضور خواهند داشت.
 
اسدی از همشهریان درخواست کرد: به منظور حفظ بهداشت خود و جامعه از ذبح دام فاقد هویت در روز عید قربان پرهیز کنند و دام قربانی را از جایگاه‌های موقت و مجاز عرضه دام تجت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
 
وی با اشاره به بروز بیماری تب کریمه کنگو در کشور تصریح کرد: این بیماری مشترک میان دام و انسان است و علایم آن در دام قابل تشخیص نیست و از این رو توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، گوشت قربانی را قبل از قطعه قطعه کردن و مصرف حتما به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند. 
 
 اسدی با بیان این که تامین سلامت بهداشت فرآورده‌های خام دامی وظیفه شبکه دامپزشکی است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می‌توانند گزارش خود را به شبکه دامپزشکی شهرستان و اکیپ‌های نظارتی ارائه دهند.

انتهای پیام/ شهربابک 




اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهربابک ویژه عید قربان

منبع:آرمـان
? اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهربابک ویژه عید قربان