اجرای طرح اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در ۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان جیرفت

رضا سنجری از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۳۰۰۰ هکتار از مراتع شهرستان جیرفت با مشارکت مردمی و بهره برداران خبر داد. به گزارش فت فتو؛ صبح امروز رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از روند اجرای طرح احیاء، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی […]

رضا سنجری از اجرای طرح احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در سطح ۳۰۰۰ هکتار از مراتع شهرستان جیرفت با مشارکت مردمی و بهره برداران خبر داد.

به گزارش فت فتو؛ صبح امروز رضا سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از روند اجرای طرح احیاء، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در مراتع خاک سفید، بید مزنگ، باب ترش و رمازی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت بازدید کرد. 

 
وی در حاشیه این بازدید گفت: این طرح با مشارکت تشکل های مردم نهاد، جوامع محلی، بهره برداران و همیاران طبیعت در مراتع این شهرستان در حال اجراست. 
 
رضا سنجری افزود: با آغاز بارش‌های پاییزی کاشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی شامل آنغوزه، وشاء و آویشن در سطح مراتع جنوب کرمان شروع شده است. 
 
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تاکید بر اینکه این طرح به شیوه کپه کاری، بذرپاشی و بذرکاری در حال اجرایی شدن است افزود: طرح‌های مرتعداری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود و این محصولات علاوه بر ایجاد اشتغال موجب کاهش فشار چرای دام در مراتع می شود. 
 
 گفتنی است سعیدی رئیس اداره امور مراتع و ناصری مسئول گروه بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان نیز در این بازدیدها حضور داشت.

انتهای پیام/ تاج الدینی 




اجرای طرح اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در ۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان جیرفت

منبع:آرمـان
? اجرای طرح اصلاح و توسعه گیاهان دارویی در ۳ هزار هکتار از مراتع شهرستان جیرفت