اجرای سیل‌بند در سطح ۳۰۰ کیلومتر از مساحت استان کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: اجرای ۳۰۰ کیلومتر سیل‌بند در استان کرمان در دستور کار و در حال اجراست و این طرح مشمول شهرستان‌های سیل‌خیز از جمله رودبار جنوب، رفسنجان و ریگان است. حمید سالخورده امروز ۱۲ مهرماه در ستاد بحران شهرستان رفسنجان با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان اظهار کرد: […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: اجرای ۳۰۰ کیلومتر سیل‌بند در استان کرمان در دستور کار و در حال اجراست و این طرح مشمول شهرستان‌های سیل‌خیز از جمله رودبار جنوب، رفسنجان و ریگان است.

حمید سالخورده امروز ۱۲ مهرماه در ستاد بحران شهرستان رفسنجان با حضور مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان اظهار کرد: سال گذشته که سیل وارد شهر رفسنجان شد، باعث بروز خسارت‌های هنگفتی در بخش‌های مختلف کشاورزی، منازل، معابر و دیگر اماکن شد.

وی بر هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: اگر پیشگیری‌ها را داشته باشیم، متحمل خسارت‌های کمتری می‌شویم لذا بهتر است که نقاط حادثه‌خیز را شناسایی کنیم و از بروز خسارت‌های جانی و مالی جلوگیری شود.

سالخورده بیان کرد: می‌توان در بالادست شهر طرح‌های آبخیزداری را اجرا کرد که هم به تقویت سفره‌های زیرزمینی کمک می‌کند، هم اینکه خسارت‌ها به بار نمی‌آید؛ همچنین وظیفه ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها در محدوده شهرها بر عهده شهرداری و خارج از شهر به عهده آب منطقه‌ای است که باید مراقبت‌های لازم به عمل آید.

سالخورده بیان کرد: در بحث اجرای سیل‌بندها در استان کرمان، ۳۰۰ کیلومتر در دستور کار و در حال اجراست و این طرح مشمول شهرستان‌های سیل‌خیز از جمله رودبار جنوب، رفسنجان و ریگان است.

وی تاکید کرد: مطالعات دقیق در زمینه سیل و اقدامات پیشگیرانه باید انجام و حساسیت موضوع احساس شود. دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان در این زمینه پای‌کار است که قابل تقدیر است.

اجرای مطالعات آبخیزداری در ۱۷۰ هزار هکتار اراضی رفسنجان
 
فرماندار رفسنجان نیز در این جلسه بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه وقوع سیل در این شهرستان تاکید کرد و گفت: طرح مطالعاتی آبخیزداری برای ۱۷۰ هزار هکتار اراضی رفسنجان در دست اجراست و امیدواریم هرچه زودتر به اتمام برسد و موجبات پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیل فراهم شود.
 
حسین رضایی افزود: عدم ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه‌ها و مناطق سیل‌ خیز، استفاده از مصالح مناسب برای ساخت و ساز اصولی در مناطق در معرض سیل، خودداری از چادرزدن و توقف خودرو در منطقه سیل یا در مسیر رودخانه از جمله مواردی است که مردم در اقدامات ایمنی قبل از وقوع سیل باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه بر انجام اقدامات پیشگیرانه مثل لایروبی‌ها و شناسایی پل‌ها تاکید کرد و گفت: شناسایی نقاط حادثه‌خیز در شهرستان و ایمن‌سازی این نقاط از مهم‌ ترین موارد است که باید در دستور کار متولیان قرار داشته باشد.

فرماندار رفسنجان اجرای طرح‌های بالادستی آبخیزداری را راهی مؤثر در پیشگیری از ورود سیلاب به داخل شهر و خسارت‌های هنگفت دانست و گفت: برای اجرای طرح‌های بالادست شهرستان، ۱۷۰ هزار هکتار طرح مطالعاتی آبخیزداری در این شهرستان توسط دانشگاه در دست اقدام است.

انتهای پیام




اجرای سیل‌بند در سطح ۳۰۰ کیلومتر از مساحت استان کرمان

منبع: ایـسنا
? اجرای سیل‌بند در سطح ۳۰۰ کیلومتر از مساحت استان کرمان