اجرای سند تعالی قضایی به برنامه هوشمند رسانه‌ای نیاز دارد

کرمان- فت فتو- رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر دستگاه قضا با رسانه ها و ضمن تشریح اهداف برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت در این استان گفت:قوه قضاییه بر مبنای اهداف سند تحول و تعالی قضایی نیاز به برنامه های هنرمندانه و هوشمندانه رسانه ها دارد. به گزارش […]

کرمان- فت فتو- رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر ضرورت تعامل هرچه بیشتر دستگاه قضا با رسانه ها و ضمن تشریح اهداف برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت در این استان گفت:قوه قضاییه بر مبنای اهداف سند تحول و تعالی قضایی نیاز به برنامه های هنرمندانه و هوشمندانه رسانه ها دارد.

به گزارش فت فتو، یدالله موحد روز یکشنبه در نشست مشترک با مشاوران رسانه ای دستگاه قضایی استان کرمان با موضوع سومین جشنواره رسانه و عدالت افزود:

بر این مبنا دادگستری کل استان کرمان تلاش می کند از ظرفیت های رسانه های استانی و ملی نیز بهره گیری کند.

وی بر همکاری رسانه ها به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده در قوه قضاییه از جمله در پیشگیری از وقوع جرم، کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری ها و کاهش جرائم تاکید کرد و ادامه داد: در مجموعه دادگستری کل استان کرمان اعتقاد بر این است که رسانه ها و دستگاه قضایی باید رابطه ای متقابل، سازنده و مفید داشته باشند زیرا قوه قضاییه ظرفیت های گسترده ای در حوزه رسانه ای و نیز در مسیر نیل به اهداف خود نیاز به همکاری و توسعه تعاملات رسانه ای دارد.
وی با اشاره به این مطلب که دادگستری کل استان کرمان در حد مقدورات خود نسبت به تامین زیرساخت ها و راهبردهای سومین دوره جشنواره قلم و عدالت اقدام می کند گفت: دادگستری در برگزاری جشنواره های رسانه ای ملاحظات بسیار مهمی را مد نظر قرار می دهد و در این راستا تلاش می شود از منابع داخلی درون دستگاه قضایی استفاده شود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان برون سپاری برگزاری سومین دوره از جشنواره قلم و عدالت و استفاده از همکاری رسانه ها در برنامه ریزی و اجرای این جشنواره را مورد تاکید قرار داد و گفت: هدف اصلی این است که رابطه مردم با دستگاه قضایی محکم و سازنده باشد و رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در این زمینه نقش اساسی دارند زیرا رسانه ها بر مبنای وظایف ذاتی خود، ضمن انعکاس خدمات و تلاش های انجام شده، مشکلات و درخواست های مردم را به مسئولان می رسانند و در آگاهی بخشی عمومی و ارتقای سطح آگاهی های عمومی تلاش می کنند.
موحد تاکید کرد: به هر میزان که تمرکز بیشتری بر فعالیت های حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه صورت گیرد، ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی کاهش می یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اقدام ابتکاری دستگاه قضایی این استان در برگزاری جشنواره رسانه و عدالت، تاکید کرد: این جشنواره به الگویی برای اجرای برنامه های فرهنگی و برگزاری جشنواره های رسانه ای در حوزه عدالت در سطح کشور تبدیل شده که از این منظر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
موحد تاکید کرد: تلاش می شود که جشنواره رسانه و عدالت در استان کرمان در هر دوره نسبت به دوره قبل از نظر کمیت و کیفیت با غنی بیشتری برگزار شود.

به گزارش فت فتو این جشنواره که چهارم آذرماه سال جاری برگزار می شود از ۲۶ مهرماه جاری تا ۱۰ آبان آماده دریافت آثار فعالان رسانه ای است.

در سومین دوره از جشنواره قلم و عدالت آثار رسانه های استانی و سراسری از اول تیرماه سال ۹۹ تا ۳۱ تیرماه ۱۴۰۰ مورد ارزیابی تخصصی داوران قرار می گیرد.
سومین دوره جشنواره رسانه و عدالت با ارزیابی چهار گروه روزنامه های محلی و سراسری، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و  هفته نامه ها، دو هفته نامه ها و ماهنامه ها در بخش های خبر، گزارش و مصاحبه برگزار می شود.

در این نشست برخی مدیران رسانه ها و نیز بخش های فرهنگی نیز حضور داشتند و در برگزاری هرچه بهتر جشنواره نظراتشان را بیان کردند.

به گزارش فت فتو نشانی الکترونیکی این جشنواره به نشانی edalat.kr۹۶@gmail.com برای دریافت آثار در نظر گرفته شده است.

دبیرخانه جشنواره رسانه و عدالت به نشانی کرمان، خیابان عدالت، دادگستری کل، ساختمان شهید بهشتی، طبقه دوم، مدیریت روابط عمومی و تلفن دبیرخانه ۳۱۲۲۶۶۰۲- ۳۱۲۲۶۶۰۱ همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده پاسخگویی است.

برای کسب جزییات بیشتر درباره برگزاری این جشنواره اینجا را کلیک کنید.




اجرای سند تعالی قضایی به برنامه هوشمند رسانه‌ای نیاز دارد

منبع:ایرنـا
? اجرای سند تعالی قضایی به برنامه هوشمند رسانه‌ای نیاز دارد