اجازه ورود به زمین های دانشگاه را برای مسکن ملی ندهید

فت فتو/کرمان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مسئولان استان کرمان درخواست کرد تا اجازه ورود به زمین های دانشگاه را برای مسکن ملی ندهند تا دانشگاه برای نسل های آینده حفظ شود. محمد زلفی گل امروز چهارم شهریورماه در دیدار با حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام […]

فت فتو/کرمان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مسئولان استان کرمان درخواست کرد تا اجازه ورود به زمین های دانشگاه را برای مسکن ملی ندهند تا دانشگاه برای نسل های آینده حفظ شود.

محمد زلفی گل امروز چهارم شهریورماه در دیدار با حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان از استثنابودن استان کرمان به دلیل شهدای که جزو شخصیت های فرا ملی هستند سخن گفت و افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی دنیای استکبار را به چالش کشید و یک شخصیت جهانی پیدا کرد و از این لحاظ جایگاه و شأن ویژه ای دارد.

به گفته او، استان کرمان از منظر علمی دارای ۱۰۰ مرکز آموزشی است و از لحاظ جایگاه مدیریتی استاندار کرمان یکی از شخصیت های دانشگاهی و فرهیخته و نمایندگان نیز جزو شخصیت های ملی هستند که موقعیت استثنایی را  در کشور برای کرمان می توانند رقم بزنند و همه شرایط دست به دست هم دادند تا کرمان یکی از استان های پرچمدار توسعه و سرمایه نظام اجتماعی باشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاه ها، دانشجو در حد نیاز و خودکفایی تربیت کنند، اظهار کرد: کرمان مهد صنعت است و ارتباط دانشگاه با صنعت در استان کرمان می تواند الگویی برای سایر استان ها باشند و در استان یزد طبق مذاکرات صورت گرفته بین دانشگاه و صنایع، رشته های مورد نیاز به صنعت ارائه می شود تا دانشجو براساس نیاز بازار کار تربیت کنند.

به گفته او، باید مسکن برای اساتید تازه استخدام حدود ۸ تا ۱۰ سال تامین شود تا دغدغه مسکن را نداشته باشند همانند دانشگاه صنعتی اصفهان خانه های ویلایی برای اساتید تاسیس کرده و یک عضو هیئت علمی از اول تا زمان بازنشستگی از این خانه ها می تواند استفاده کند که امیدواریم در کرمان این مهم هم محقق شود تا افراد مستعدتری به کار گرفته شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مسئولان استان کرمان درخواست کرد تا اجازه ورود به زمین های دانشگاه را برای مسکن ملی ندهند تا دانشگاه برای نسل های آینده حفظ شود.

او با اشاره به اینکه در یک بند از  قانون جهش تولید دانش بنیان آمده است که هزینه کردن در دانشگاه ها به منزله مالیات تلقی می شود گفت: دانشگاه ها می توانند از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشند.

زلفی گل بر لزوم ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: در آئین های وزارت علوم برای بخش ارتباط بین  صنعت و دانشگاه امتیازات ویژگی و جامع الاطراف برای همه رشته ها دیده شده است.

او در ادامه از پارک علم و فناوری سخن به میان آورد و اظهار کرد: ایجاد پارک‌های علم و فناوری از راه‌های افزایش درآمدهای دانشگاه‌ها است و در خصوص ایجاد دومین پارک علم و فناوری کرمان باید زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار واگذار و سند تک برگ آن اخذ شود تا مجوز ایجاد آن صادر شود.

زلفی گل ادامه داد: دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری دارای ارزش نمادین هستند و تهیه سند تک برگ به‌منظور جلوگیری از مشکلات بعدی برای فضاهای تعیین شده، نیاز است.

به گزارش فت فتو، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این دیدار در رابطه با واگذاری زمین برای  پارک علم و فناوری گفت: در مقیاس های بزرگ باید زمین  با سند تک برگ از دولت بگیریم و قرارداد واگذاری پس از اجرای طرح انجام می‌شود و در حال حاضر قرارداد واگذاری ۲۰ هکتار برای پارک گرفته شده است.

فداکار بیان کرد: نشست روسای مراکز آموزش عالی استان کرمان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری فرصتی است تا مشکلات و مسائل مراکز آموزش استان کرمان را مطرح کنند.

او افزود: دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان دانشگاه مادر استان کرمان نیازمند توجه است و اگر  به این مرکز آموزشی کمک شود بار لطمه را از استان و کشور بر می دارد.

فداکار تصریح کرد: بودجه دانشگاه های شهرستان ها از جمله رفسنجان و جیرفت کم است و امیدواریم در بودجه امسال کمک بیشتری شود تا وضعیت مالی آن‌ها بهتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در این دیدار نیز گفت: وزارت علوم بازنگری منطقی در زمینه  ترفیع ها، تبدیل وضعیت ها و پردیس های دانشگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی به تامین مسکن اساتید دانشگاهی تاکید کرد و گفت: کرمان، شهر شهید سلیمانی و پایگاه مقاومت است و دستور پژوهشکده جهان اسلام با محوریت پایگاه مقاومت در استان کرمان داده شود.

او بیان کرد: به صنعت و دانشگاه ها که توجه ویژه شود و در کرمان بسترهای این مهم در حوزه صنعت فراهم است.

انتهای پیام




اجازه ورود به زمین های دانشگاه را برای مسکن ملی ندهید

منبع: ایـسنا
? اجازه ورود به زمین های دانشگاه را برای مسکن ملی ندهید