اتمام طرح های بیمارستانی مشکلات این بخش در کرمان را برطرف می کند

کرمان – فت فتو – رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کمبود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی این استان تصریح کرد: بیمارستان آرمین با حدود ۳۰۰ تخت بستری بزودی به بهره برداری خواهد رسید و تاحدودی نیاز استان کرمان را رفع خواهد کرد. به گزارش فت فتو، مهدی […]

کرمان – فت فتو – رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به کمبود ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی این استان تصریح کرد: بیمارستان آرمین با حدود ۳۰۰ تخت بستری بزودی به بهره برداری خواهد رسید و تاحدودی نیاز استان کرمان را رفع خواهد کرد.

به گزارش فت فتو، مهدی احمدی نژاد عصر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه ها و دستاوردهای حوزه سلامت استان کرمان در پدافند غیرعامل افزود: تعداد زیادی افاغنه غیرمجاز در استان کرمان وجود دارد.

 وی با بیان اینکه مهاجرت بیش از حد افاغنه شبکه بهداشت و درمان این استان را تحت تاثیر قرار داده است گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد تخت های بستری بیمارستان های استان کرمان در اشغال افاغنه است.

وی به اجرای طرح های توسعه ای دانشگاه علوم پزشکی نیز اشاره کرد و گفت: اتمام این طرح ها نیز بخشی از کمبود تخت بستری را در استان کرمان برطرف می کند هر چند آمار کمبود تخت های بستری در کرمان سالانه تغییر می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین پدافند غیرعامل را شیوه های دفاعی در برابر تهاجم ها به منظور کاهش آسیب ها دانست و تصریح کرد: پدافند غیرعامل جامعه را در برابر آسیب های خارجی مصون نگه می دارد.

وی پدافند غیرعامل را شامل اقدامات و حالت دفاعی در برابر حوادث غیرنظامی عنوان کرد و افزود: این مهم زمانی اتفاق می افتد که از قبل حمله دشمن پیش بینی شده باشد و تا زمانی جنگ های میکروبی اتفاق نیفتد کسی به فکر مقابله نمی افتد.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه با پیشرفت علم احتمال حملات بیوتروریسمی جدید وجود دارد، اظهار داشت: مقابله با این توطئه ها هوشیار بودن همه ارکان جامعه را می طلبد.

وی شیوع بیماری ویروسی کرونا را زنگ خطری برای هوشیار شدن جامعه جهانی برشمرد و گفت: این اتفاق به نوعی بسیاری از کشورهای دنیا را بیدار کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به مبارزه موفق ایران اسلامی با کرونا با وجود تنگناها و تحریم ها طی سه دهه اخیر اشاره کرد و افزود: ایران در این جنگ با وجود تحریم ها و حتی حمایت نشدن توسط سایر کشورها عملکرد موفقی داشت به طوری که توانست ۶ نوع واکسن برای مقابله با کرونا تولید کند و اکنون صادر کننده این نوع واکسن است.

وی با اشاره به اینکه اکنون شیوع ویروس کرونا در کشور مهار شده است، گفت: ایران جزو محدود کشورهای است که کرونا در آن کنترل شده است.

احمدی نژاد از تولید ماسک به عنوان اقدامی در حوزه پدافندغیرعامل اشاره و بیان کرد: بیوتروریسم یک تروریسم شامل انتشار عمدی عوامل بیولوژیک شامل باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم ‌است که ممکن است به شکل طبیعی‌شان یا به فرم دستکاری شده توسط انسان باشند.

وی افزود: ایران در بخش پدافندی مقابله با بیوتروریسم اقدامات خوبی در حال انجام و آزمایشگاه ها و تجهیزات خوبی دارد.

نقشه حوادث و تهدیدات استان کرمان تهیه شده است

احمدی نژاد از تهیه نقشه حوادث و تهدیدات استان کرمان خبر داد و افزود: در این نقشه مشخص شده که هر نقطه از استان در معرض چه آسیب هایی قرار دارد و سناریوهایی برای آنها نوشته و تمهداتی برای مقابله با آن اتخاذ شده است.

وی بیان کرد: نقشه راه شناسایی تهدیدات و آسیب ها در استان کرمان طراحی شده و نوع خطر را شناسایی و متناسب با آن جانمایی کردیم و مانورهای نیز برای سنجش میزان توان دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای مقابله با آن برگزار شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان یک اقدام پدافندی هر هفته با حضور میدانی در میدان میوه و تره بار از میوه های موجود در این مکان نمونه برداری و همه سموم موجود را ردیابی می کند.

کرونا، آنفلوآنزا، تب کریمه کنگو، آبله میمونی بیماری های تهدید کننده کرمان   

وی همچنین بیماری های تهدید کننده استان کرمان را کرونا، آنفلوآنزا، تب کریمه کنگو، آبله میمونی عنوان و تصریح کرد: قاچاق گوسفند از افغانستان با توجه به هجواری کرمان با این منطقه موجب شیوع تب کریمه کنگو در این استان می شود.

وی تصریح کرد: با وجود آنکه هنوز آبله میمونی در ایران اپیدمی نشده است، اما باید مراقبت های لازم را انجام داد.

احمدی نژاد گفت: همچنین سال گذشته بیماری سرخک در کشور شیوع پیدا کرد به طوری که مجبور به اجرای واکسیناسیون گسترده شدیم.

وی اظهار داشت: بیماری مالاریا در جنوب استان کرمان و سیاه زخم نیز از دیگر بیماری های تهدید کننده استان کرمان بوده و هستند.

جهش هر ساله آنفلوآنزا

وی گفت: بیماری آنفلوآنزا ۳۰ سال یک بار جهش پیدا می کند و در ایران در سال ۲۰۰۹ بود که این جهش موجب بروز مرگ و میر زیادی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: سویه امسال آنفلوآنزا مقداری سخت و غافلگیر کننده بود زیرا زودتر از همیشه اتفاق افتاد و هنوز واکسیناسیون این بیماری انجام نشده بود.

وی با تاکید بر اینکه آنفلوانزا شایع شده خیلی خطرناک نیست، اما بیماران با مشکلات زمینه ای باید مراقبت کنند.

محموله سرم وارد استان کرمان شد  

احمدی نژاد با بیان مشکل کمبود دارو از جمله سرم و آنتی بیوتیک فقط مخصوص کرمان نبود، افزود: مواد اولیه آنتی بیوتیک در کشور وجود داشت اما شرایط تولید شربت برای کودکان وجود نداشت و اکنون این مشکل در حال رفع است.

وی همچنین تاکید کرد: محموله سرم طی چند روز اخیر وارد استان کرمان شده و مشکل کمبود سرم رفع شده است.

وی به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک در کشور به عنوان یک معضل اشاره کرد و اظهار داشت: این امر موجب مقاومت بدن افراد به آنتی بیوتیک می شود که این رویه باید اصلاح شود.

شهرک سلامت کرمان احداث می شود  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: شهرک سلامت استان کرمان باید ایجاد شود و این شهرک با وجود حضور پزشکان متخصص و مراکز تشخیصی، تصویر برداری و درمانی مکان مناسبی برای پذیرش بیماران است زیرا از استانداردهای لازم برخوردار خواهد بود.

وی به احداث شهرک سلامت در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: رایزنی برای اختصاص زمین شهرک سلامت انجام شده و چند مکان برای احداث این شهرک پیشنهاد شده که در دست بررسی است.

احمدی ‌نژاد همچنین با اشاره به خبر مطرح شده در مورد آلودگی آب کشتارگاه کرمان با بیان اینکه کشتارگاه‌ های کرمان زیر نظر دامپزشکی نظارت و بررسی می‌ شوند گفت: آب اشامیدنی مورد استفاده در این مکان بهداشتی است.




اتمام طرح های بیمارستانی مشکلات این بخش در کرمان را برطرف می کند

منبع: ایرنـا
? اتمام طرح های بیمارستانی مشکلات این بخش در کرمان را برطرف می کند