اتباع شامل عفو رهبری نمی‌شوند/۳۵۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان مشمول عفو رهبری

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به عفو پدرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: حدود ۳۵۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار می‌گیرند و تعداد زیادی از این افراد از زندان آزاد می‌شوند.  حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۳ بهمن‌ماه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان […]

فت فتو/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به عفو پدرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: حدود ۳۵۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار می‌گیرند و تعداد زیادی از این افراد از زندان آزاد می‌شوند.

 حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۳ بهمن‌ماه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به‌گونه‌ای بود که نه‌تنها دشمنان را متعجب کرد که حتی خیلی از دوستان و ارادتمندان به نظام اسلامی را متعجب کرد و شاید کسی باور نمی‌کرد چنین حضور گسترده‌ای در این راهپیمایی اتفاق بیفتد.

او افزود: یک بار دیگر مردم انقلابی ایران تودهنی محکمی به دهان یاوه‌گویان زدند و اقتدار خودشان را نشان دادند و یک بار دیگر هم انقلاب ما وجهه مردمی خودش را نشان داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگر سخنانش گفت: قبل از عفو رهبری بیشتر محکومین و متهمان اتفاقات اخیر در استان کرمان آزاد شده بودند و حدود ۲۵ نفر از دستگیرشدگان در زندان‌های استان کرمان بودند که با توجه به عفو رهبری آزاد می‌شوند.

او عفو اخیر رهبری در چهار، پنج سال اخیر را بی‌سابقه دانست و اظهار کرد: دو نوع عفو داریم که شامل عفو معیاری و موردی است. عفو ۲۲ بهمن امسال عفو معیاری بود و تعداد زیادی از زندانیان حائز شرایط از زندان‌های سراسر کشور آزاد می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: این عفو یک ویژگی نسبت به عفوهای گذشته داشت و آن نگاه پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به محکومان و متهمان اتفاقات اخیر بود که بی‌سابقه است و شامل متهمان هم می‌شد زیرا عفوها معمولا شامل افراد محکوم می‌شوند اما با نگاه حکیمانه رهبری و ریاست قوه قضاییه و اقتضائاتی که داشت از موضع اقتدار حتی افرادی که متهم و تحت تعقیب بودند و بعضی از آنها حتی دستگیر نشده بودند قبل از آنکه به دادگاه بیایند و تحقیقات قضایی صورت گیرد، نیز شامل این عفو شدند.

وی تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد محکومان و متهمان اتفاقات اخیر مشمول این عفو حکیمانه و پدرانه رهبری قرار گرفتند و می گیرند و بعد از بررسی پرونده آنها، از زندان‌های کشور آزاد می‌شوند.

حمیدی گفت: حدود ۳۵۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان مشمول عفو رهبری قرار می‌گیرند اما به این معنا نیست که همه آنها آزاد می‌شوند، بلکه تخفیف مجازات می‌گیرند و ممکن است مثلا یک سوم از حبس‌شان کاهش یابد و تعداد زیادی از این افراد از زندان آزاد می‌شوند.

حمیدی با تاکید بر اینکه کمترین مشکل و کمترین دستگیری‌ها را در حوادث اخیر در استان کرمان داشتیم، تصریح کرد: کمترین افراد نسبت به استان‌های دیگر وارد زندان‌های استان کرمان شدند.
 
رئیس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: اتباع خارجی مرتبط با اغتشاشات و سایر جرائم مشمول عفو رهبری نشدند و تعدادی از اتباع‌بیگانه در حوادث اخیر کرمان داشتیم که در زندان می‌مانند و این عفو فقط شامل اتباع ایرانی است.

وی با بیان این مطلب که سارقان شامل عفو رهبری نمی‌شوند، تصریح کرد: تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری ۳۲۰۹ نفر در زندان‌های استان کرمان داشتیم که شامل عفو رهبری می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود شمار این افراد تا ۳۵۰۰ نفر افزایش یابد و پرونده‌ها در حال بررسی است.

وی افزود: ۷۱۷ پرونده زندانی بررسی شده بود و ۵۴۹ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند و ۱۶۹ نفر از زندان‌های استان آزاد شده‌اند و تا پایان بهمن‌ماه جاری رسیدگی به پرونده‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام




اتباع شامل عفو رهبری نمی‌شوند/۳۵۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان مشمول عفو رهبری

منبع: ایـسنا
? اتباع شامل عفو رهبری نمی‌شوند/۳۵۰۰ نفر از زندانیان استان کرمان مشمول عفو رهبری