ابطال مجوزهای کاغذی از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه مهلت دوساله تغییر مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به‌پایان رسیده است، گفت: فعالان اقتصادی هرچه سریع‌تر برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند. صادق سلطانی‌نژاد در جمع اصحاب رسانه به موضوع رشد کسب‌وکار در استان کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت خدمات دولتی […]



مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه مهلت دوساله تغییر مجوزهای کاغذی به الکترونیکی به‌پایان رسیده است، گفت: فعالان اقتصادی هرچه سریع‌تر برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

صادق سلطانی‌نژاد در جمع اصحاب رسانه به موضوع رشد کسب‌وکار در استان کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت خدمات دولتی برای فعالان اقتصادی دارا بودن مجوز الکترونیکی یا همان «شناسه یکتا» است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در استان تدوین می‌شود در راستای بهبود فضای کسب و کار که بر اساس شعار سال هستند و به زودی جزئیات آن را به اطلاع خواهیم رساند اما سال گذشته با اسنجام بین‌دستگاهی جهش مناسبی در رتبه کسب‌وکار استان را شاهد بودیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی کرمان با بیان اینکه امسال هم باید برای حفظ رتبه کسب‌وکار استان تلاش کنیم، عنوان کرد: برای رسیدن به این جایگاه شاخص‌ها و مؤلفه‌های مهمی تأثیرگذار بوده‌اند و احصاء واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آن‌ها در مسیر تولید یکی از این موارد است.

سلطانی‌نژاد اذعان کرد:  تلاش استان این است که در تسهیل رویه‌های سخت‌گیرانه‌ای که در مباحث مالیاتی تأمین اجتماعی، تأمین مالی و غیره  فعال بوده و این مشکلات را به حداقل برسانیم و از سوی دیگر شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب‌وکار را هم در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: یکی از موانع مهم در مسیر فعالان اقتصادی برای رشد تولید و مشارکت عدم دسترسی به حامل‌های انرژی است به‌طور مثال ما در مقوله آب دچار مشکلات عدیده‌ای هستیم بنابراین طرح‌های سرمایه‌گذاری متناسب با حامل‌هاب انرژی را براساس سند آمایش سرزمینی به سرمایه‌گذار ارائه می‌کنیم تا مشکل این عرصه را در تأمین این موارد به حداقل برسانیم.

مدیرکل اقتصادی و امور دارائی کرمان افزود: یکی از مواردی که در حمایت‌های همه جانبه از فعالان اقتصادی می‌تواند مؤثر باشد اخذ مجوز الکترونیکی کسب‌وکار است زیرا با اخذ کد یکتا فعال اقتصادی از فروشنده زیرزمینی و دلال جدا می‌شود.

سلطانی‌نژاد اذعان کرد: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ عنوان شغلی در سامانه درگاه ملی مجوزها به ثبت رسید و ما به‌جد پیگیر این هستیم تا ضمن اینکه از فعال اقتصادی از حقوق شهروندی خود برخودار باشد و تشویق به راه‌اندازی کسب‌وکار کند ما نیز نظارت‌ها را بر ارائه خدمت و یا محصول بیشتر کنیم که این مستلزم شناخت فعال قانونی است.

وی مدعی شد: یکی از موضوعاتی که امروز در سطح کشور نیز فراگیر شده است براساس قانون تسهیل همه فعالان اقتصادی کسبه، کشاورزی، صنعت و معدن و بخش خدمات که مجوز فعالیت دارند باید به درگاه ملی مجوزها مراجعه کنند و نسبت‌به اخذ کد یکتا اقدام کنند و عملا مجوز کسب خود را به صورت الکترونیک دریافت کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی کرمان افزود: شیوه اخذ دریافت کدیکتا تنها با سه کد، سریال شناسه ملی، شناسه صنفی و کدپستی محل کسب‌وکار، صورت می‌گیرد و تنها در مدت زمان بسیار کوتاهی می‌توان اقدام‌به دریافت الکترونیکی مجوز کرد.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه دو سال از آغاز طرح مجوزهای الکترونیکی کسب و کار گذشته است، گفت: تنها تا پایان ۲۵ اردیبهشت ماه فعالان اقتصادی استان وقت دارند تا مجوزهای کاغذی خود را به مجوز الکترونیکی تغییر دهند و بعد از این تاریخ عملا حق استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود.

وی اذعان کرد: خدماتی مانند تسهیلات، خدمات زیرساختی، پذیرش اظهارنامه‌های مالیاتی و … برای فعالان اقتصادی دارای مجوز است چنانچه فعال اقتصادی فاقد شناسه یکتا باشد عملا حق انتفاع از این خدمات را ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی کرمان در پایان خاطر نشان کرد: وقتی که بانک جامعی از فعالان اقتصادی نباشد عملا فعالیت‌های فاقد مجوز و زیرزمینی که از راه‌های غیرقانونی کسب درآمد می‌کنند را نمی‌توان مورد نظارت قرار داد و عملا حقوق افرادی که قانونی فعالیت دارند را تضییع می‌کنند بنابراین طرح الکترونیکی مجوزها در همین راستا تلاش می‌کند.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


ابطال مجوزهای کاغذی از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

منبع:آرمـان
? ابطال مجوزهای کاغذی از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳