ابراز نگرانی زاهدی از مهاجرت نخبگان از کشور

فت فتو/کرمان به اعتقاد نماینده مردم کرمان در خانه ملت، دانشگاه تحصیلات تکمیلی جزو ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه صنعت است که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد و اعضای هیئت علمی از دولت و مجلس در رابطه با مباحث حقوقی و رفاهی گلایه دارند و این امر باعث شده تا آنان مهاجرت […]

فت فتو/کرمان به اعتقاد نماینده مردم کرمان در خانه ملت، دانشگاه تحصیلات تکمیلی جزو ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه صنعت است که باید از ظرفیت آن به خوبی استفاده کرد و اعضای هیئت علمی از دولت و مجلس در رابطه با مباحث حقوقی و رفاهی گلایه دارند و این امر باعث شده تا آنان مهاجرت کنند و اگر این روند ادامه داشته باشد در ۵ سال آینده کشور در جریان علمی با ضرر روبرو می شود.

محمدمهدی زاهدی امروز چهارم شهریورماه در دیدار با حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان و امام جمعه کرمان دانشگاه شهید باهنر و تحصیلات تکمیلی را از دانشگاه های خوب استان کرمان دانست و گفت: این دو مرکز جزو دانشگاه های برتر هستند.

او تاکید کرد: تمهیداتی لازم باید برای بازگشایی دانشگاه‌ها انجام شود تا با مشکلات کمتری در سال تحصیلی جدید روبرو باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تشریح ظرفیت های عظیم استان کرمان بیان کرد: باید توافق نامه جدی بین وزرای علوم و صمت منعقد شود تا از ظرفیت های درون هر استان برای ارتباط بیشتر علم و صنعت  استفاده کرد تا ارتباط تنگاتنگی بین صنعت و دانشگاه از این طریق فراهم شود.

به گفته زاهدی، همه دانشگاه های استان با مشکلات خوابگاهی روبرو هستند که انتظار می رود این مهم بررسی تا نگرانی دانشجویان کمتر شود. 

به گزارش فت فتو، حسین اکبری رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید به سمت صنعت بروند گفت: ۸۰ درصد مس کشور در کرمان است و طی جلسه ای که با شرکت ملی مس داشتیم مقرر شد تا تفاهم نامه ای منعقد شود و ما می توانیم قطب صنعت در استان کرمان باشیم.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان این مطلب که ۲ نفر از مدیران صنایع را به عنوان مشاورز در حوزه صنعت و دانشگاه انتخاب کردم، تصریح کرد: استان کرمان نیازمند راه اندازی دومین پارک علم و فناوری است.

انتهای پیام




ابراز نگرانی زاهدی از مهاجرت نخبگان از کشور

منبع: ایـسنا
? ابراز نگرانی زاهدی از مهاجرت نخبگان از کشور