ابراز تاسف رئیس اتاق بازرگانی از توقف عملیات اجرایی برخی از طرح‌های اقتصادی جنوب کرمان

فت فتو/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با برشمردن ظرفیت های سرمایه گذاری در جنوب کرمان گفت: پروژه‌های رها شده اقتصادی باید فعال شوند. سید مهدی طبیب زاده صبح امروز هفتم مهرماه در نشست فعالان اقتصادی جنوب کرمان با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اطمینان دارم که فعالیت های جهادگونه در راستای توسعه […]

فت فتو/کرمان رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با برشمردن ظرفیت های سرمایه گذاری در جنوب کرمان گفت: پروژه‌های رها شده اقتصادی باید فعال شوند.

سید مهدی طبیب زاده صبح امروز هفتم مهرماه در نشست فعالان اقتصادی جنوب کرمان با رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اطمینان دارم که فعالیت های جهادگونه در راستای توسعه جنوب کرمان شتاب خواهد گرفت.

وی افزود: در اتاق بازرگانی به دنبال توانمند سازی، توسعه بازار و افزایش بهره وری هستیم و روی طرح هایی کار شده است که اگر به نتیجه برسند جنوب می تواند از نقاط اقتصادی مهم کشور محسوب شود.

طبیب زاده با ابراز تاسف از توقف عملیات اجرایی برخی از طرح های اقتصادی در جنوب کرمان اظهار کرد: جای سوال است که چرا مجوز لجستیگ پارک متوقف شده و مرز هوایی جنوب کرمان علی رغم تلاش های صورت گرفته بی نتیجه مانده و امکان حمل محصولات کشاورزی فراهم نشده و پروژه راه آهن این منطقه نیز با اعتبارات موجود، تکمیل شدنی نیست لذا ضرورت‌ دارد این پروژه ها احیا شوند. 

وی با بیان این جمله که غیر از محصولات کشاورزی، موضوع اکتشافات معدنی در جنوب استان نیز تکمیل نشده است، گفت: اگر بحث اکتشافات معادن در جنوب تکمیل شود بخشی از اقتصاد و اشتغال این منطقه جبران خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان به رونق بخش گردشگری جنوب استان نیز اشاره کرد و گفت: در بحث گردشگری؛ جنوب کرمان جزو مناطق قرمز بود که با حضور گردشگران این امر مرتفع شده است و این اقدامات نشان دهنده این است که فقط باید زیرساخت ها در کنار ظرفیت ها فراهم شوند. 

طبیب زاده به برنامه استخراج گاز متانول، طرح الیاف شیشه و کنسانتره تیتانیوم اشاره کرد و گفت: اگر تکنولوژی‌ جانبی فراهم نشود بخشی از اقتصاد و اشتغال این منطقه نابود می شود و تولید خمیر کاغذ و پالم از سرشاخه های خرما نیز از دیگر طرح های پیشنهادی هستند. 

وی اجرای پروژه تولید الیاف ویسکوز از درخت اوکالیپتوس که رشد خوبی در این منطقه دارد را مورد تاکید قرار داد و گفت: ۵ هزار یورو برای مطالعه این طرح اختصاص داده شده است که اگر اجرا شود جنوب کرمان متحول خواهد شد. 

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان از اهتمام ویژه نسبت به احداث آزمایشگاه سنگ شناسی و  پروژه کارخانه لاستیک رادیکال در جنوب کرمان خبر داد و گفت: تجدید دیدگاه در مورد بهره برداری از منابع کشت صنعت جیرفت  و آغاز فعالیت مجدد کشت صنعت منصوریه ضرورت دارد.

به گزارش فت فتو، صبح امروز هشتم مهرماه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان بخش اقتصادی استان با نمایندگان بخش خصوصی در جنوب کرمان دیدار و بازدید از ظرفیت های بخش کشاورزی و معدنی از دیگر برنامه های امروز این هیات برای تدوین طرح های اقتصادی جنوب استان کرمان است.

انتهای پیام




ابراز تاسف رئیس اتاق بازرگانی از توقف عملیات اجرایی برخی از طرح‌های اقتصادی جنوب کرمان

منبع: ایـسنا
? ابراز تاسف رئیس اتاق بازرگانی از توقف عملیات اجرایی برخی از طرح‌های اقتصادی جنوب کرمان