ائمه جمعه استان کرمان صلح یار می‌شوند

کرمان_معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: به زودی با همراهی و مساعدت امام جمعه کرمان برای ائمه جمعه استان ابلاغ صلح یار صادرخواهد شد تا از این فضیلت بزرگ بهره مند و در آن شریک شوند. به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی، ظهر شنبه گفت: در حال حاضر تعداد […]

کرمان_معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: به زودی با همراهی و مساعدت امام جمعه کرمان برای ائمه جمعه استان ابلاغ صلح یار صادرخواهد شد تا از این فضیلت بزرگ بهره مند و در آن شریک شوند.

به گزارش نذیر کرمان، حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی، ظهر شنبه گفت: در حال حاضر تعداد ۱۷۹ هیأت صلح در استان کرمان فعال هستند و تعداد ۷۹۹ صلح یار و ۱۱ طلایه دار جهت گسترش فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت فعالیت دارند.

وی افزود: یکی از نهادهای انقلاب اسلامی که نشانگر مردم سالاری دینی است حضور مردم در رسیدگی‌های قضائی و شوراهای حل اختلاف است.

وی با اشاره به اهداف شوراهای حل اختلاف بیان داشت: شوراهای حل اختلاف در سال ۱۳۸۱ با حضور انسان‌های با نفوذ و فرهیخته تشکیل شد و هدف آن عمل به آموزه‌های دینی و فصل خصومت و گره گشایی از اختلافات مردم و مساعدت به دستگاه دادگستری است.

ابراهیمی، ادامه داد: به زودی با همراهی و مساعدت حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان برای ائمه جمعه استان ابلاغ صلح یار صادر خواهد شد تا از این فضیلت بزرگ بهره مند و در آن شریک شوند.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری افزود: تقریباً ۵۰ درصد از منازعات و اختلافات مردم به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود و نیروهای ارزشمند مشغول در شوراهای حل اختلاف توانسته اند تعداد زیادی از پرونده‌ها را با صلح و سازش مختومه نمایند.

حجت الاسلام ابراهیمی، با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۱۲۸۰ نفر در ۳۱۹ شعبه شوراهای حل اختلاف در سراسر استان مشغول خدمت به مردم و ترویج فرهنگ صلح و سازش هستند گفت: طی ده ماه سال جاری تعداد ۲۰۴ هزار و ۵۷۲ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان واردشده که از این تعداد ۲۰۱ هزار ۸۶۹ فقره مورد رسیدگی قرار گرفته و ۵۴ هزار و ۴۱۱ فقره منجر به صلح و سازش شد و درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح در این مدت ۴۱ درصد بوده است.

وی افزود: هدف شوراهای حل اختلاف با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف درسه محور اصلی ادامه خواهدیافت و این سه محور صلح یاری، میانجیگری و داوری است.

کد خبر ۶۰۴۴۲۵۵




ائمه جمعه استان کرمان صلح یار می‌شوند

منبع: مــهر
? ائمه جمعه استان کرمان صلح یار می‌شوند