آیدا الگوی زندگی شهیدانه زیستن است

مادربزرگ شهیده آیدا قاسمی گفت: نوه من اعتقاد عجیبی به نماز اول وقت و ادعیه داشت، که شاید همانا سبک زندگی شهیدانه‌ زیستن است. به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ به راستی شهدا چگونه زیسته‌اند و چه سبک و سیره‌ای داشتند و چطور از سید‌الشهدا مقاومت الگو گرفتند که این چنین بعد […]

مادربزرگ شهیده آیدا قاسمی گفت: نوه من اعتقاد عجیبی به نماز اول وقت و ادعیه داشت، که شاید همانا سبک زندگی شهیدانه‌ زیستن است.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ به راستی شهدا چگونه زیسته‌اند و چه سبک و سیره‌ای داشتند و چطور از سید‌الشهدا مقاومت الگو گرفتند که این چنین بعد از شهادت خود محبوب دل‌ها شده‌اند، نمی‌دانم چه رازی در این زندگی به ظاهر ساده اما عارفانه نهفته است که این چنین در چهارمین سالگرد سردار سلیمانی انسان‌هایی از میان ما آسمانی ‌می‌شوند و دیگر به‌عنوان یک انسان عادی تلقی نمی‌شوند بلکه مبدل به راه و روش رسیدن به بهشت می‌شوند و از این به بعد ما هستیم که باید از آنان الگو بگیریم.

در میان این روزمرگی دنیا به سراغ معصومه رمضانی‌نژاد مادربزرگ شهیده آیدا قاسمی می‌روم تا از این شهیده ۱۱ ساله درس‌های بیشتری بگیرم تا نقشه راه خود قرار دهیم تا شاید عاقبت‌بخیر شوم.
 
معصومه رمضانی‌نژاد با تاکید بر این که نماز اول وقت نوه خود ابراز کرد: آیدا اعتقاد عجیبی به نماز اول وقت داشت هر زمان که صدای اذان از مسجد به گوش می‌رسید، سریع جانماز خود را پهن می‌کرد و مهیا نماز خواندن می‌گردید، انگار که با خدا سر هر نماز قرار داشت و هر جا و در هر شرایطی که بود نماز اول وقت خود را هیچ وقت فراموش نمی‌کرد.
 
وی در ادامه با اشاره حالت عرفانی آیدا قاسمی در خواندن ادعیه تصریح کرد: همچنین نوه من عادت داشت هر روز زیارت عاشورا و حدیث کسا را با حال و هوای معنوی قرائت کند و برخی مواقع از دست او شاکی بودم که چرا که هر روز با گریه دعا می‌خواند اما او باز هم ادامه‌ می‌داد، چراکه معتقد بود انسان باید روح خود را پروش دهد و با معبود خود هر روز هر طور که هست ارتباط بگیرد و از معصومین کمک بخواهد.
 
این مادر‌بزرگ شهیده ادامه داد: خاطرم هست آیدا رمز موفقت خود را همین دعاها و نماز اول خود می‌دانست، و با این که نوجوان بود و تازه به سن تکلیف رسیده‌ بود، اما همیشه برای نماز صبح از جای خود بلند برمی‌خواست و نماز اول وقت حتی در سحرگاه را نیز فراموش نمی‌کرد.
 
وی به حال‌و‌هوای معنوی این نوه کوچک خود در چند هفته قبل از شهادت او اشاره کرد و افزود: در هفته‌های قبل از شهادت چند بار به من گفته بود که بوی گل نرگس و یا تربت سیدالشهدا را حس می‌کند و بر مشام او‌ می‌رسد، و من مقداری نگران شده بودم چراکه خود من نیز با این حرف‌های او حدس می‌زدم که اتفاقی ناگوار خواهد افتاد، اما نمی‌دانستم چیست.
 
معصومه رمضانی‌نژاد لباس و کارت خبرنگاری نوه خود را پیش می‌آورد و در خصوص فعالیت‌های خبری آیدا ابراز کرد: آیدا کارهای زیاد دیگری مثل فعالیت در سمت خبرنگاری در خبرگزاری پانا نیز مشغول بود و به این شغل علاقه خاصی داشت و تلاش‌های بسیاری در این حوزه انجام داده‌ بود.
 
 به راستی که این نوجوان ۱۱ ساله چه گناهی داشته است و به کدامین گناه کشته‌ شده‌ است، و چه بسیار کودکان و زنانی که بی‌گناه برای پیروزی انقلاب اسلامی، در جنگ تحمیلی و یا در همین ترور‌ها از میان ما به آسمان عروج کرده‌اند و ما مانده‌ایم و راه شهدا‌ که هنوز خیلی کار‌ دارد، امیدوارم که بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.
 
انتهای خبر/ تاج‌الدینی 
 
منبع: بوتیانیوز 
 




آیدا الگوی زندگی شهیدانه زیستن است

منبع:آرمـان
? آیدا الگوی زندگی شهیدانه زیستن است