آیت‌الله شیخ‌بهایی: همایش پیاده‌روی اربعین را باید باشکوه برگزار کنیم

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی شامگاه گذشته در آخرین شب از مراسم عزاداری هیئت ابوالفضل علیه السلام ده‌زیار با بیان اینکه زندگی در جامعه بشری بر محور خانواده می‌گردد، اظهار داشت: زندگی بشر با حیوانات فرق دارد؛ برخی از حیوانات مانند گوسفندان به صورت گله‌ای زندگی می‌کنند اما زندگی در جامعه […]

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی شامگاه گذشته در آخرین شب از مراسم عزاداری هیئت ابوالفضل علیه السلام ده‌زیار با بیان اینکه زندگی در جامعه بشری بر محور خانواده می‌گردد، اظهار داشت: زندگی بشر با حیوانات فرق دارد؛ برخی از حیوانات مانند گوسفندان به صورت گله‌ای زندگی می‌کنند اما زندگی در جامعه بشری به صورت گله نبوده و محور آن بر پایه ازدواج و خانواده است.

وی با بیان اینکه در تمامی تمدن‌های بشری از ابتدای تاریخ، هر جا که جمعیتی بوده خانه‌ها در کنار هم قرار داشته و هر کدام از این خانه‌ها حریم داشتند، گفت: حریم خانه‌ها برای این است درون هر خانه یک خانواده زندگی می‌کند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه ازدواج یک تعهد بوده و مسئولیت تربیت نسل آینده به عهده خانواده است، افزود: برای اینکه خانواده به درستی شکل بگیرد سه اصل عشق و محبت، سازش و گذشت باید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ابراز عشق محبت گفتاری و شنیداری است یعنی هم باید به زبان آورده شود و هم شنیده شود، گفت: در روایات ما به این مسئله تاکید شده و در زندگی امام خمینی (ره) نامه‌های عاشقانه‌ای که به همسر خود نوشته‌اند وجود دارد که همه آنها نشان از اهمیت این موضوع دارد.

آیت‌الله شیخ‌بهایی با توصیه به اینکه جوانان کتاب خاتون و قوماندان روایت زندگی ام‌ البنین حسینی همسر شهید علیرضا توسلی فرمانده لشکر فاطمیون را بخوانند، ادامه داد: اظهار عشق و محبت هر بیشتر باشد و تکرار شود، پایه و اساس زندگی را محکم‌تر می‌کند و بقیه کاستی‌ها و مشکلات را هم پوشش می‌دهد؛ اظهار دوستی و محبت چسبی است که جامعه را به هم متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه اصل دوم استحکام و دوام یک خانواده سازش است؛ سازش یعنی کوتاه آمدن گفت: در واجبات باید به اصول دین پایبند بود اما پافشاری بر روی حرف خود، زندگی را تلخ می‌کند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان با اشاره به اینکه اصل سوم در زندگی، گذشت است، افزود: در خانواده باید خطا و اشتباه طرف مقابل را هم بخشید و هم آن را فراموش کرد و در عوض آن خوبی‌ها را به خاطر سپرد و آن را به زبان آورد.

وی با بیان اینکه دشمنان اصل خانواده را در کشور نشانه گرفته است، بیان کرد: باید جوانان ما اصل ازدواج به موقع و فرزندآوری مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را مد نظر قرار دهند.

وی خطاب به جوانان هیئتی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین اباعبدالله حسین علیه‌السلام قرار داریم، گفت: پیاده روی اربعین را از دست ندهید و این مراسم را از عاشورا با شکوه‌تر برگزار کنید.

آیت‌الله شیخ‌بهایی با بیان اینکه دشمن امسال تمام تلاش خود را کرد مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین علیه السلام را برگزار نشده و یا کمرنگ برگزار شود، ابراز داشت: آنچه که اسلام را زنده نگه داشته است نهضت حسینی است و دشمن از زنده ماندن عاشورا و گسترش قیام اباعبدالله و فرهنگی حسینی در جهان هراسان است.

به گزارش تسنیم آخرین شب از مراسم عزاداری هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار با مداحی مداح اهل بیت (ع) سیدحجت‌الله موسوی و قرائت حدیث شریف کساء در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) و با حضور باشکوه جوانان هیئتی همراه بود.

انتهای پیام/۵۱۱/




آیت‌الله شیخ‌بهایی: همایش پیاده‌روی اربعین را باید باشکوه برگزار کنیم

منبع: تسنــیم
? آیت‌الله شیخ‌بهایی: همایش پیاده‌روی اربعین را باید باشکوه برگزار کنیم