آژیر تنش آبی در نرماشیر به صدا در آمد

فصل تابستان و گرمای شدید، بی‌آبی و کم آبی را برای مردم نرماشیر به وجود آورده است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ حسین پیدایش مدیر آبفای شهرستان نرماشیر در رابطه با کم‌آبی فصل تابستان گفت: عبارت آب نیست را کسی درک می‌کند، که روزهای گرم تابستان آبی برای گذراندن زندگی نداشته باشد، قدر آب […]

فصل تابستان و گرمای شدید، بی‌آبی و کم آبی را برای مردم نرماشیر به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی نذیر کرمان؛ حسین پیدایش مدیر آبفای شهرستان نرماشیر در رابطه با کم‌آبی فصل تابستان گفت: عبارت آب نیست را کسی درک می‌کند، که روزهای گرم تابستان آبی برای گذراندن زندگی نداشته باشد، قدر آب را کسی می شناسد، که روزهای متوالی به انتظار جاری شدن آب در شیرهای بی‌آب، شریان‌های حیات، مانده باشد.

 
وی افزود: بی‌آبی و کم‌ آبی پدیده‌ای در آمیخته با مناطق خشک و کویری است، موضوعی که هر سال حاد و حادتر می‌شود، روند گرم شدن هوا نیز چون نمکی بر این زخم ناسور است. 
 
پیدایش گفت: کلید اصلی در حوزه مدیریت مصرف،شهروندان هستند و بدون همراهی مردم، عبور از بحران کم‌آبی به ویژه در تابستان میسر نیست، گسترش روز افزون انشعابات غیرمجاز آشکار و پنهان و خسارات مستقیم و غیرمستقیم ناشی از برقراری این گونه انشعابات باعث گردیده که طی سال‌های اخیر،  صنعت آب کشور، نگاه ویژه‌ای به اینگونه انشعابات داشته باشد و برخورد با عاملین برقراری این گونه انشعابات با انسجام بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد و  انشعاب غیرمجاز آب، تجاوز به حقوق عمومی شهروندان محسوب می‌شود. 
 
مدیر آبفا نرماشیر بیان کرد: همشهریان با توجه به گرمی هوا و فصل پیش رو در برداشت خرما، از آبیاری هرگونه نخل خرما با آب شرب جدا خودداری نمایید. 
 
پیدایش مدیر امور آبفا شهرستان نرماشیر افزود: رعایت نکردن حقوق همشهریان و خانوارهایی که با مصرف غیر مجاز که تعدادی افراد سودجو از ان بهره می گیرند آه و ناله خانوارهایی که مشکل آب دارند را به همراه دارد. 
 
 وی در ادامه گفت: مشترکین شهر رستم آباد و نظامشهر در پیک مصرف احتمال افت فشار و یا بی آبی دور از انتظار نیست، این در حالی است که آب و فاضلاب دو برابر مصرف را تولید دارد، ولی متاسفانه افرادی که درخت آبیاری می‌کنند و یا انشعاب خلافی دارند و بی‌رویه از آب شرب خانگی استفاده می کنند باعث افت فشار در پیک مصرف می‌شوند، همچنین مشترکینی که نیاز آبی ۲۴ ساعت دارند و یا با افت فشار آب مواجه هستند، از تانکر ذخیره استفاده و در زمان فشار مناسب آب نیاز آبی خود را ذخیره تا در تامین آب شرب و مشکلاتی ازین قبیل مواجه نشوند. 
 
انتهای خبر/برجی




آژیر تنش آبی در نرماشیر به صدا در آمد

منبع:آرمـان
? آژیر تنش آبی در نرماشیر به صدا در آمد