آموزش نوین در راستای ایجاد اشتغال پایدار

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت گفت: آموزش نوین در راستای ایجاد اشتغال پایدار است و دو رشته لوله‌کشی گاز و تراش‌سنگ بیشترین استقبال را دارد. حسن شمس‌الدینی در گفتگو با گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی  نذیر کرمان؛ در خصوص آموزش‌های مربوط به شغل‌های خدماتی در استان گفت: آموزش‌هایی همانند لوله‌کشی گاز ساختمان بیشترین استقبال […]

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت گفت: آموزش نوین در راستای ایجاد اشتغال پایدار است و دو رشته لوله‌کشی گاز و تراش‌سنگ بیشترین استقبال را دارد.

حسن شمس‌الدینی در گفتگو با گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی  نذیر کرمان؛ در خصوص آموزش‌های مربوط به شغل‌های خدماتی در استان گفت: آموزش‌هایی همانند لوله‌کشی گاز ساختمان بیشترین استقبال را با توجه به موقعیت شهرستان جیرفت در بین جوانان کارآموز دارد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت افزود: قریب به ۴۰۰ نفر نسبت به مهارت‌آموزی گازکشی ساختمان آموزش دیده‌اند و تاکنون ۹۹ درصد آنها نیز مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: با توجه به امکاناتی که وجود دارد تاکنون برای صنایع دستی آموزش‌هایی از قبیل تراش سنگ‌های قیمتی معادنی آموزش داده شده است.

شمس‌الدینی در ادامه ابراز کرد: طرح‌ها و رشته‌هایی همچون مکانیک، برق خودرو، برق ساختمان راهی به سوی ایجاد اشتغال پایدار در جوانان می‌کنند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در سال ۸۱ و ۸۲ افتتاح شده وسایل و تجهیزاتی که ما داشتیم نیز از همان سال‌ها است و سعی شده در این سال‌ها بروزرسانی انجام شود ولی متأسفانه به آن میزان که نیاز بازار است، به‌روزرسانی آن‌چنانی در بعضی از رشته‌ها انجام نشده است.

وی تصریح کرد: سطح فنی در بین جوانان جویای کار پایین است و افراد متأسفانه بحث فرهنگ کار به خوبی در آنها جا نیفتاده است یعنی یک جوان باید بداند یک شغل پایدار داشته باشد با درآمد کمتر بهتر از اینکه یک شغل خطرناک مثل سوخت‌بری داشته باشد که حالا شاید یک یا دو شب درآمد بالا داشته باشد ولی خطرات جانی و مالی نیز دارد و مقطعی است.

شمس‌الدینی عنوان کرد: متأسفانه در شهرستان جیرفت بحث فرهنگ کار خوب جا نیفتاده و روی این موضوع کار بایستی کار شود و برنامه‌ریزی جهت ایجاد یک شغل پایدار صورت پذیرد.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیتی که هر کدام از مراکز دولتی دارند تعامل و همکاری در سازمان‌ها و دستگاه‌ها در جهت آموزش بیشتر به کارکنان صورت گرفته است.

انتهای خبر/ امیری




آموزش نوین در راستای ایجاد اشتغال پایدار

منبع:آرمـان
? آموزش نوین در راستای ایجاد اشتغال پایدار