آمار خودکشی باید با بهره‌مندی از توان نخبگان پایین بیاید

فت فتو/کرمان رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: آمار خودکشی‌ و ناامیدی بالا است که امروز باید با بهره‌مندی از توان نخبگان برای این تهدید و بحران‌ها پاسخی مناسب داشته باشیم. الهام یاوری در آیین آغازین دوره آموزشی روسا، کارشناسان و مدیران مدارس سمپاد قطب یک کشور در کرمان بیان کرد: متخصصان علوم استراتژیک […]

فت فتو/کرمان رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: آمار خودکشی‌ و ناامیدی بالا است که امروز باید با بهره‌مندی از توان نخبگان برای این تهدید و بحران‌ها پاسخی مناسب داشته باشیم.

الهام یاوری در آیین آغازین دوره آموزشی روسا، کارشناسان و مدیران مدارس سمپاد قطب یک کشور در کرمان بیان کرد: متخصصان علوم استراتژیک معتقدند تمدن های زیادی در جهان نقش داشته اند به ویژه تمدن های اسلامی و در بین کشورهای متمدن اسلامی، ایران اسلامی از تمدن های برتر جهان است.

وی افزود: ایران سرزمین مردمی است که در پای‌مردی بسیار استوارند و در آینده جهان تاثیرگذارند، کسانی که قرار است آینده جهان را بسازند و جهان را از بن بست معرفتی برهانند، مسئولیت سنگینی دارند نباید مشغول ظواهر شویم جهان پس از پیشرفت های زیاد، دچار بن بست معرفتی و شناختی شده است؛ بحران معنا مشکلی است که دنیا را تهدید می کند آمار خودکشی‌ و ناامیدی بالااست که امروز باید با بهره‌مندی از توان نخبگان برای همه این تهدیدها و بحران‌ها پاسخی مناسب داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار داشت: همه ایرانی ها و اعضای تمدن اسلامی متعلق به میراث غنی فکری، فرهنگی و تمدنی ایرانی – اسلامی هستند، فرزندان ما نباید تنبل، سرخورده، ناامید و بی انگیزه باشند، کلید واژه گفت و گوی من اثرگذاری است باید به فرزندانمان  بیاموزیم چگونه اثر بخش باشند، اگر برای رسیدن به قله تلاش نکنند، هم خسارتی برای شخص خودشان و هم برای کشور و نظام فکری و نام زیبای ایران است.

یاوری با بیان این که سایه شهید سلیمانی بر این استان حاکم است، گفت: شهید سلیمانی نشان داد با همه محدودیت ها می توان در اوج و قله بود، می توان اثرگذار بود ما باید شبیه حاج قاسم ها را تکثیر کنیم، باید با شعار سمپاد که “برای هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری است” برای تحقق اهدافمان تلاش کنیم، برای این که این اثرگذاری بیشتر شود، افزایش مشارکت دانش اموزان در همه فعالیت های مدرسه ضروری است، همچنین مطالبه از دانش آموزان که مشکلات فیزیکی مدارس را حل کنند، حتی از آن ها بخواهیم درباره رفع مشکلات سمپاد تلاش کنند.

وی گفت: مساله محور بودن آموزش ها بسیار اهمیت دارد باید این موضوع را بین دانش آموزان نهادینه کنیم که درس خواندن فقط گذران وقت و سرگرمی نیست بلکه درس می خوانیم که بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تاکید کرد: برای این که دانش آموزان تاثیرگذاری را بیاموزند باید برقراری ارتباط مناسب را بیاموزند، باید بچه ها بیاموزند ما عضو یک تمدن بزرگ هستیم، بین ما و خواجوی کرمانی، بین ما و شهید سلیمانی، بین ما و دانشمندان مطرح جهان فاصله ای نیست، در این ارتباط ها آموزه هایی هست که مفید است، همه آدم ها نکات ارزشمندی برای آموختن دارند برای ایجاد شبکه های ارتباطی باید همه تلاش کنیم اگر فکر ما افزایش اثربخشی بچه ها باشد مشکلات کمتر خواهد شد.

بنا بر این گزارش، مراسم آغاز به کار دوره آموزشی روسا، کارشناسان و مدیران مدارس سمپاد قطب یک کشور شامل استان های خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان با حضور الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، فرهاد فتحی نژاد معاون وی و سایر همراهان در کانون اندیشه کرمان برگزار شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از مشیت الله سعیدی رئیس سابق اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، دانش آموزان برگزیده جشنواره فیلم کوتاه و جمعی از دارندگان رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۰ تجلیل شد.

انتهای پیام




آمار خودکشی باید با بهره‌مندی از توان نخبگان پایین بیاید

منبع: ایـسنا
? آمار خودکشی باید با بهره‌مندی از توان نخبگان پایین بیاید