آمادگی کامل برای سال تحصیلی مجازی و حضوری در استان کرمان فراهم است

گروه استان‌ها – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از آمادگی کامل استان برای سال تحصیلی مجازی و حضوری خبر داد و گفت: واکسیناسیون فرهنگیان تا آغاز سال تحصیلی به اتمام می‌رسد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، احمد اسکندری‌نسب صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که […]

گروه استان‌ها – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از آمادگی کامل استان برای سال تحصیلی مجازی و حضوری خبر داد و گفت: واکسیناسیون فرهنگیان تا آغاز سال تحصیلی به اتمام می‌رسد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، احمد اسکندری‌نسب صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان که به ریاست استاندار کرمان و با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و تعدادی از مسئولان استان در محل سالن شهید مرتضوی‌زاده استانداری برگزار شد با بیان اینکه طی یک سال تحصیلی گذشته آموزش دانش آموزان در شرایط کرونایی انجام شد اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته میانگین نمرات پایه دوازدهم دانش‌آموزان استان کرمان از میانگین کشوری وضعیت بهتری داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با عنوان اینکه در کنکور سراسری امسال، ۴۹۹ دانش‌آموز استان کرمان رتبه زیر هزار را کسب کردند افزود: این آمار نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

بازگشایی مدارس و راهپیمایی اربعین در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان بررسی شد
واکسیناسیون کرونا در استان کرمان سرعت می‌گیرد

وی مهمترین برنامه آموزش و پرورش را بازگشایی مدارس دانست و گفت: ۸۰ درصد فرهنگیان استان واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون مابقی فرهنگیان نیز تا آغاز سال تحصیلی انجام می‌شود.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای سال تحصیلی مجازی و حضوری در استان فراهم است ادامه داد: ۱۱ میلیارد تومان یارانه بهداشتی به حساب مدارس استان واریز شد و امسال هم برای این منظور اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند و سنجش سلامت دانش‌آموزان در ۴۳ مرکز در حال انجام است افزود: ۹۸ درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به مناطق و شهرستان‌ها ارسال شده و از ۲۰ شهریور ماه میان دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به مشارکت هفت برابری خیران در حوزه آموزش و پرورش در سه سال گذشته گفت: ۱۰ مجتمع آموزشی بزرگ در شهر کرمان در حال ساخت است.

راه‌اندازی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مهارتی در کرمان

در این جلسه سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز به اهمیت ارتقای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده، داشتن مهارت در اشتغال افراد بسیار موثر است و در آسیب‌شناسی‌های اشتغال به این نتیجه رسیدیم که در مهارت وضعیت خوبی نداریم.

وی از ابتکار استان برای راه‌اندازی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مهارتی خبر داد و عنوان کرد: ساختمان این مرکز آماده شده و فضایی برای ارتقای ارزش مهارت‌آموزی خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با طرح درخواست هیئت امنایی دایر شدن این مجموعه بیان کرد: حضور در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان مهارتی از طریق آزمون خواهد بود و فرهنگسازی در مهارت‌آموزی دانش‌آموزان است، ضمن اینکه می‌تواند الگویی برای سایر کشور باشد.

انتهای پیام/۵۱۱/ح




آمادگی کامل برای سال تحصیلی مجازی و حضوری در استان کرمان فراهم است

منبع:تسنــیم
? آمادگی کامل برای سال تحصیلی مجازی و حضوری در استان کرمان فراهم است