آمادگی استان کرمان برای بازگشایی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده آمادگی آموزش کامل به صورت مجازی و حضوری در استان فراهم می‌شود،‌ گفت: اقناع افکار عمومی برای پذیرش موضوع بازگشایی مدارس، مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها با آموزش و پرورش است. به گزارش فت فتو از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده آمادگی آموزش کامل به صورت مجازی و حضوری در استان فراهم می‌شود،‌ گفت: اقناع افکار عمومی برای پذیرش موضوع بازگشایی مدارس، مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها با آموزش و پرورش است.

به گزارش فت فتو از کرمان، احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، امروز یکشنبه، ۱۴ شهریورماه در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰  با بیان اینکه با شعار «مهر ماندگار» به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رویم، گفت: بازگشایی مدارس مهمترین رویداد اجتماعی و فرهنگی کشور است و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس تبعات زیادی دارد که امیدواریم این تبعات با برقراری مجدد آموزش حضوری کاهش یابد.

وی تصریح کرد: مهمترین برنامه امروز آموزش و پرورش بازگشایی مدارس است که ضرورت دارد با وجود بیماری کرونا زمینه آمادگی روانی لازم برای بازگشایی مدارس فراهم شود، افکار عمومی باید بپذیرند که با کم رنگ شدن کرونا، مدارس باز شود که این مهم مستلزم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه صداوسیما و سایر رسانه‌ها در زمینه اقناع افکار عمومی است.

اسکندری‌نسب گفت: تلاش کرده‌ایم فعالیت‌های آموزش و پرورش را در ۱۰ محور پوشش حداکثری، نظارت حداکثری، ارتباط حداکثری، مسئولیت پذیری حداکثری، پاسخگویی حداکثری، مشارکت حداکثری، انعطاف پذیری حداکثری، هوشیاری، مدیریت، هماهنگی حداکثری انجام دهیم که نمونه‌ای از عدالت آموزشی است.

وی یادآور شد: سال گذشته با وجود همه‌ی پیگیری‌ها برای آموزش مجازی با توجه به عدم وجود زیر ساخت‌ها در ۱۳ درصد شهرستان‌ها و مناطق، دانش‌آموزان ما نتوانستند از برنامه‌های تلویزیونی استفاده کنند. و حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان به علت نبود زیرساخت لازم نتوانستند از آموزش‌های مجازی بهره‌مند شوند، اما برای سال تحصیلی آینده آمادگی کامل به صورت مجازی و حضوری در استان فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: ۱۱ میلیارد سرانه بهداشتی سال قبل برای مدارس واریز شد و پنجمین کاروان بهداشتی-ورزشی و کاروان تجهیزات هنرستانی هم به زودی به مدارس ارسال می‌شود. امسال هم سرانه بهداشتی واریز می‌شود و دو مانور بازگشایی مدارس برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تنها استانی در کشور هستیم که کمبود نیروی انسانی نداریم، گفت: بیش از ۶ هزار نفر از طرق مختلف جذب شده‌اند و ساماندهی بهینه نیروی انسانی در دستور کار استان بوده است. در سال‌های ۹۳-۹۲ میزان پرداخت حق التدریس ۲۰۰ هزار ساعت در هفته بوده که اکنون به حدود ۲۰ هزار ساعت رسیده و ۳۵ رتبه برتر کشوری در رشته‌های مختلف فرهنگی – هنری و معارف اسلامی در سال تحصیلی گذشته داشتیم.

اسکندری‌نسب با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان کرمان گفت: در شهر کرمان کلاس‌های با تراکم ۴۵ تا ۵۰ نفر داشتیم اما با ساخت ده مجتمع آموزشی بزرگ این کمبود فضای آموزشی به طرز چشمگیری کاهش یافته و در این راستا با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان  ۷۲۰ کلاس درس در قالب  ۱۲۰ مدرسه در استان ساخته شده و میزان جذب حمایت خیران مدرسه ساز در استان هم ۷۰۰ درصد رشد داشته و در این زمینه رتبه اول کشور را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که بیشتر مصوبات اولین جلسه شورای آموزش و پرورش اجرایی شده و تعدادی هم در حال انجام است، گفت:  تلاش داریم تا با آمادگی لازم به استقبال سال تحصیلی جدید برویم.

انتهای پیام




آمادگی استان کرمان برای بازگشایی مدارس

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? آمادگی استان کرمان برای بازگشایی مدارس