آغاز پویش "احیاء هلیل تا جازموریان" با کاشت ۲۰ هزار اصله درخت در جنوب کرمان 

نذیر کرمان/کرمان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از کشت ۲۰ هزار اصله درخت در راستای پویش “احیاء هلیل تا جازموریان” خبر داد که همزمان با سراسر کشور آغاز شده است. قاسم رحیمی‌نیا امروز، ۱۱ آذرماه در حاشیه آغاز پویش احیاء هلیل تا جازموریان با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از کشت ۲۰ هزار اصله درخت در راستای پویش “احیاء هلیل تا جازموریان” خبر داد که همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

قاسم رحیمی‌نیا امروز، ۱۱ آذرماه در حاشیه آغاز پویش احیاء هلیل تا جازموریان با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور امروز همزمان با روز شهادت سردار جنگل آغاز شده است. 

وی سهم جنوب کرمان را از طرح کشت یک میلیارد درخت، ۲۰ میلیون اصله عنوان کرد و افزود: طبق این طرح در مدت چهار سال در جنوب کرمان هر سال تعداد پنج میلیون درخت کاشت می‌شود که متناسب با اقلیم منطقه خواهند بود. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان پویش مردمی در جنوب کرمان تحت عنوان احیاء هلیل تا جازموریان اعلام کرد و گفت: در راستای این طرح باید هر منطقه تحت یک‌پویش کاشت درخت را انجام‌ می‌داد که در جنوب کرمان این پویش تحت عنوان “احیاء هلیل تا جازموریان” انتخاب شد.

وی عنوان این پویش مردمی جنوب کرمان را در راستای  اهمیت هلیل و جازموریان‌ دانست و گفت: به دلیل اینکه تمام حیات جنوب کرمان بستگی به هلیل رود دارد و هلیل رود سرچشمه حیات است و جازموریان بستر حیات، این عنوان برای پویش کاشت درخت انتخاب شد.

 رحیمی نیا به گستردگی حوضه آبریز هلیل رود اشاره کرد که از بحرآسمان شروع و تا جازموریان ادامه دارد.

وی وسعت پویش مردمی کشت درخت در جنوب کرمان را ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: کشت و صنعت جیرفت زراعت‌ چوب را انجام می‌دهد و قرار است امسال در فاز اول ۲۵۶ هکتار زراعت چوب انجام دهد که این کار از این‌نقطه شروع می‌شود.

انتهای پیام




آغاز پویش "احیاء هلیل تا جازموریان" با کاشت ۲۰ هزار اصله درخت در جنوب کرمان 

منبع: ایـسنا
? آغاز پویش "احیاء هلیل تا جازموریان" با کاشت ۲۰ هزار اصله درخت در جنوب کرمان