آغاز واکسیناسیون بیش از ۶۸ هزار دام در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از آغاز واکسیناسیون ۱۰ هزار دام‌ سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو؛ مهدی بماندشتی در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون دام بیان کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و واگیردار در نشخوارکنندگان است که در صورت بروز، خسارت سنگینی به جمعیت دامی […]

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از آغاز واکسیناسیون ۱۰ هزار دام‌ سبک و سنگین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی فت فتو؛ مهدی بماندشتی در خصوص اجرای طرح واکسیناسیون دام بیان کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و واگیردار در نشخوارکنندگان است که در صورت بروز، خسارت سنگینی به جمعیت دامی استان وارد می‌کند.

وی افزود: از علائم این بیماری می توان به بی‌اشتهایی، تب، تاول و زخمهایی بر نقاط مختلف بدن دام و افسردگی را نام برد که این بیماری به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد‌عفونی توسط دامداران و عدم تزریق به موقع واکسن انتقال می‌یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج اضافه کرد: در این طرح ۶۵٠٠٠ راس دام سبک و ٣۵٠٠ راس دام سنگین دامداران شهرستان توسط بخش خصوصی و دولتی بر علیه تب برفکی به صورت کاملا رایگان واکسینه می‌شوند.

بماندشتی در پایان از دامداران درخواست کرد؛ ضمن رعایت ضوابط امنیت زیستی و شرایط بهداشتی در دامداری ها، همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی جهت اجرای طرح و پوشش مناسب جمعیت دامی را داشته باشند.

انتهای خبر/فهرج




آغاز واکسیناسیون بیش از ۶۸ هزار دام در فهرج

منبع:آرمـان
? آغاز واکسیناسیون بیش از ۶۸ هزار دام در فهرج