آغاز نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی در رودبارجنوب با بیش از ۵۰۰ اثر

مدیرآموزش وپرورش رودبارجنوب گفت: مرحله منطقه‌ای جشنواره نوجوان خوارزمی با رقابت بیش از ۵۰۰ اثر آغاز شد. به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی راه آرمان؛ جشنوراه خوارزمی نام یک جشنواره علمی در ایران است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌گردد. نام این جشنواره از نام محمدبن‌موسی‌خوارزمی دانشمند مشهور ایرانی گرفته شده‌ است.    این جشنواره از سال ۱۳۶۶ به […]

مدیرآموزش وپرورش رودبارجنوب گفت: مرحله منطقه‌ای جشنواره نوجوان خوارزمی با رقابت بیش از ۵۰۰ اثر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی راه آرمان؛ جشنوراه خوارزمی نام یک جشنواره علمی در ایران است که توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می‌گردد. نام این جشنواره از نام محمدبن‌موسی‌خوارزمی دانشمند مشهور ایرانی گرفته شده‌ است.

 
 این جشنواره از سال ۱۳۶۶ به صورت بین‌المللی آغاز به کار نمود. سپس در سال ۱۳۶۸ با هدف جلب مشارکت دانش آموزان، بخش دانش‌آموزی نیز به آن اضافه گردید.
 
 پس از آن با طی ده سال فعالیت در حوزهٔ بین‌المللی اولین دورهٔ این جشنواره در قالب جشنوارهٔ جوان خوارزمی در سطح ملی با مشارکت وزرات آموزش و پرورش آغاز گردید. همچنین از سال ۹۳ بخش نوجوان خوارزمی نیز ویژهٔ دانش‌آموزان متوسطه اول به جشنواره افزوده شد.
 
مهدی بهرامی مدیر آموزش و پرورش رودبار جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار راه آرمان از آغاز نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی در رودبارجنوب خبر داد و گفت: نمایشگاه جشنواره نوجوان خوارزمی با محوریت نمایش دست‌سازه‌های دانش‌آموزی و بازارچه کسب وکار که به میزبانی مدرسه حدیث برگزار شد.
 
 وی ادامه داد: جشنواره نوجوان خوارزمی در رودبارجنوب با رقابت بیست و سه مدرسه و بیش از ۵۰۰ اثر دانش آموزی در محور دست سازه و بازارچه کسب وکار آغاز شده است و منتخبین پس از داوری به مرحله استانی معرفی خواهند شد.
 
مدیر آموزش وپرورش رودبارجنوب، سطح  آثار دانش آموزان را در سطح بسیار خوب و عالی دانست و عنوان کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در شهرستان کیفیت بخشی و تنوع بخشی در بخش آموزش و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است.
 
بهرامی در پایان گفت: برای همه دانش آموزان و دبیران شرکت کننده و مدارس داری بیشترین آثار گواهی حضور و تقدیرنامه صادر می‌گردد.

حدود ۳۲ هزار نفر از جمعیت ۱۲۹ هزار نفری رودبار جنوب را  تشکیل‌ می‌دهند که آموزش و پرورش به آن‌ها خدمت می‌کند. حدود ۲۰ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد و ۱۰هزار نفر در مقطع متوسطه درس می‌خوانند. 
 

 
انتهای خبر/پورحیدر




آغاز نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی در رودبارجنوب با بیش از ۵۰۰ اثر

منبع:آرمـان
? آغاز نهمین جشنواره نوجوان خوارزمی در رودبارجنوب با بیش از ۵۰۰ اثر