آغاز مرمت موزه‌های گنجعلیخان و سکه کرمان

نذیر کرمان/کرمان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی دو موزه گنجعلیخان و سکه کرمان با اعتباری معادل ۱۳ میلیارد ریال خبر داد. مجتبی شفیعی امروز ۱۶ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این عملیات مرمتی اقداماتی همچون تراشیدن اندود فرسوده و گچ سقف، مرمت و اجرای […]

نذیر کرمان/کرمان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی دو موزه گنجعلیخان و سکه کرمان با اعتباری معادل ۱۳ میلیارد ریال خبر داد.

مجتبی شفیعی امروز ۱۶ مهرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این عملیات مرمتی اقداماتی همچون تراشیدن اندود فرسوده و گچ سقف، مرمت و اجرای سنگ فرش و … برای هر دو بنای تاریخی انجام می‌گیرد که تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: با توجه به اینکه موزه‌های گنجعلیخان و سکه کرمان در مرکز بافت تاریخی قرار گرفته‌اند، بنابراین در طول سال میزبان تعداد زیادی از مسافران و گردشگران هستند که باید مرمت این دو اثر در اولویت کاری قرار گیرد. 

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه مرمت تعدادی از بناهای تاریخی همچون یخدان مویدی شروع شده و به خوبی در حال پیشرفت است.

انتهای پیام 




آغاز مرمت موزه‌های گنجعلیخان و سکه کرمان

منبع: ایـسنا
? آغاز مرمت موزه‌های گنجعلیخان و سکه کرمان