آغاز مرمت قلعه گلاشکرد فاریاب با اعتبار ۸۴۰ میلیون تومان

نذیر کرمان/کرمان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از مرمت و احیاء قلعه تاریخی گلاشکرد فاریاب با اعتبار ۸۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی خبر داد. مجتبی شفیعی امروز ۲۰ تیرماه در این رابطه اظهار کرد: برای مرمت و احیاء این قلعه تاریخی یک میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که […]

نذیر کرمان/کرمان معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از مرمت و احیاء قلعه تاریخی گلاشکرد فاریاب با اعتبار ۸۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی خبر داد.

مجتبی شفیعی امروز ۲۰ تیرماه در این رابطه اظهار کرد: برای مرمت و احیاء این قلعه تاریخی یک میلیارد تومان اختصاص داده شده بود که ۸۴۰ میلیون آن تامین شده است.

وی بیان کرد: طی روز گذشته بازدیدی توسط فرماندار و مدیر پروژه از قلعه مذکور انجام شد و با توجه به طی فرایند تعیین پیمانکار و عقد قرارداد، به زودی عملیات مرمتی قلعه گلاشکرد شروع می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه پس از مرمت این اثر تاریخی، احیاء آن در اولویت قرار می‌گیرد، افزود: ضمن تشکر از فرماندار شهرستان فاریاب که توجه زیادی به مرمت آثار تاریخی دارد، در سال‌های گذشته مرمت این قلعه با اعتبارات محدود انجام می‌گرفته که چشمگیر نبوده است.

وی بیان کرد: قلعه گلاشکرد در روستایی به همین ‌نام در شهرستان فاریاب واقع شده و به دوره اسلامی بر می‌گردد که در دوره صفویه و بعد از آن فعال بوده است.

شفیعی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی زیادی است که بیشتر این آثار در شهرستان‌های جنوبی وجود دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم فرمانداران این شهرستان‌ها در خصوص تخصیص اعتبار برای مرمت و احیاء ابنیه تاریخی همکاری لازم را با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان داشته باشند.

انتهای پیام




آغاز مرمت قلعه گلاشکرد فاریاب با اعتبار ۸۴۰ میلیون تومان

منبع: ایـسنا
? آغاز مرمت قلعه گلاشکرد فاریاب با اعتبار ۸۴۰ میلیون تومان