آغاز مرحله شوتینگ فیبرنوری پروژه «ftth » در شهر کرمان

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از آغاز مرحله شوتینگ پروژه فیبرنوری خبرداد و گفت: در راستای تکمیل پروژه فیبرنوری، با توجه به اتمام عملیات داکت گذاری، مرحله اجرایی در کرمان شروع شده است. حسین ساجدی امروز ۱۷ اسفند ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه شبکه ارتباطی […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از آغاز مرحله شوتینگ پروژه فیبرنوری خبرداد و گفت: در راستای تکمیل پروژه فیبرنوری، با توجه به اتمام عملیات داکت گذاری، مرحله اجرایی در کرمان شروع شده است.

حسین ساجدی امروز ۱۷ اسفند ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت طرح ملی توسعه شبکه ارتباطی مبتنی برفیبرنوری اظهار کرد: این طرح نیازمند ۵۰۰ کیلومتر شوت فیبر دارد که تاکنون ۵۰ کیلومتر انجام و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: بعد از شوتینگ پروژه حاضر به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و در فازهای بعدی در نظر داریم نقاط مختلف کرمان در قالب این بستر قرار گیرد تا بتوانیم خدمات بهتر و مناسب‌تری به شهروندان ارائه دهیم.

ساجدی اظهار کرد: با اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب وکارها علاوه بر افزایش سرعت فعلی کاربران خانگی و تجاری، زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای دهه‌های آینده فراهم می‌شود و خدمات فناورانه و به‌روز دنیا که زیرساخت مورد نیاز آن اینترنت باکیفیت، پرسرعت و پایدار است از طریق این بستر در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش نذیر کرمان، (Fiber to the Home) FTTH ‏ گونه‌ای از ارتباطات فیبر نوری است که در آن فیبر نوری از یک سرویس دهنده local به کاربر نهایی در منازل و یا دفاتر کار رسیده است. FTTH برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ معرفی شد و ژاپن اولین کشوری بود که یک پروژه بزرگ FTTH را اجرا کرد. همچنین FTTH آزادی بیشتری در زمینه مدیریت کسب و کار برای فراهم کنندگان این فناوری جدید ایجاد می‌کند. FTTH از طریق پشتیبانی از فرصت‌های شغلی و کسب وکارهای جدید که در آن‌ها دوری فاصله‌، دیگر مانع به شمار نمی‌رود.

انتهای پیام




آغاز مرحله شوتینگ فیبرنوری پروژه «ftth » در شهر کرمان

منبع: ایـسنا
? آغاز مرحله شوتینگ فیبرنوری پروژه «ftth » در شهر کرمان