آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام های روستایی و عشایری منوجان

محمد رهبان گفت: جهت حفظ سرمایه دامی کشور و کمک به اقتصاد دامداران محترم اجرای طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی در سطح شهرستان توسط اداره دامپزشکی اجرایی خواهد شد. به گزارش فت فتو؛ محمد رهبان رئیس اداره دامپزشکی منوجان گفت: جهت حفظ سرمایه دامی کشور و کمک به اقتصاد دامداران محترم اجرای طرح واکسیناسیون بیماری تب […]

محمد رهبان گفت: جهت حفظ سرمایه دامی کشور و کمک به اقتصاد دامداران محترم اجرای طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی در سطح شهرستان توسط اداره دامپزشکی اجرایی خواهد شد.

به گزارش فت فتو؛ محمد رهبان رئیس اداره دامپزشکی منوجان گفت: جهت حفظ سرمایه دامی کشور و کمک به اقتصاد دامداران محترم اجرای طرح واکسیناسیون بیماری تب برفکی در سطح شهرستان توسط اداره دامپزشکی اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود:طرح فوق در دام های روستایی و عشایری اعم از سبک (گوسفند و بز) و سنگین(گاو و گوساله) به صورت رایگان و با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی به مدت دو ماه از تاریخ ۰۱/۱۰/۱۴۰۱ لغایت ۳۰/۱۱/۱۴۰۱ عملیاتی خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی منوجان تصریح کرد:واکسیناسیون گاوها  در دامداری های روستایی  و مایه کوبی گوسفند و بز در گوسفند و بز داشتی در کلیه مناطق شهرستان تحت پوشش مایه کوبی قرار می گیرند. پیش بینی می شود در این طرح تعداد یکصد و سی هزار رأس گوسفند و بز و تعداد یازده هزار رأس گاو و گوساله تحت پوشش مایه کوبی رایگان قرار گیرند.

رهبان بیان کرد: تب برفکی از جمله شایع ترین بیماری های ویروسی بین جمعیت دامی است که می‌تواند با کاهش تولید، کاهش وزن و تلفات گسترده آسیب‌های زیادی به صنعت دامپروری وارد کند.

وی افزود:علاوه بر واکسیناسیون، رعایت شرایط بهداشتی قرنطینه‌ای از قبیل ضدعفونی جایگاه، جلوگیری از تردد افراد متفرقه به محل دامداری، استفاده از ماشین آلات و وسایل اختصاصی در واحد و کنترل حمل و نقل دام‌ها، نقش موثری در جلوگیری از شیوع بیماری های دامی دارد.

رهبان در پایان خاطر نشان کرد: اداره دامپزشکی از دامداران در خواست می نماید با اکیپ های دامپزشکی همکاری لازم را بعمل آورند تا واکسیناسیون کامل دام ها برعلیه بیماری تب برفکی صورت پذیرد.

انتهای پیام/محمدی




آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام های روستایی و عشایری منوجان

منبع:آرمـان
? آغاز طرح واکسیناسیون تب برفکی در دام های روستایی و عشایری منوجان