آغاز طرح ساماندهی اتباع بیگانه از یکشنبه هفته آینده/معاون سیاسی استانداری تغییر نخواهد کرد

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با اشاره به اینکه حذف حاشیه نشینی کار خوبی است اگر بشود انجام بدهیم. گرچه عده ای باز به دلایل متعدد حاشیه نشین می شوند، گفت: اینکه چند نفر مجرم حاشیه نشین بشوند، اینگونه نیست که همه حاشیه نشینان مجرم باشند و انسان های شریفی هستند و باید حاشیه نشینی ساماندهی […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان با اشاره به اینکه حذف حاشیه نشینی کار خوبی است اگر بشود انجام بدهیم. گرچه عده ای باز به دلایل متعدد حاشیه نشین می شوند، گفت: اینکه چند نفر مجرم حاشیه نشین بشوند، اینگونه نیست که همه حاشیه نشینان مجرم باشند و انسان های شریفی هستند و باید حاشیه نشینی ساماندهی شود.

محمدجواد فداکار بعدازظهر امروز دوم شهریورماه در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر و حاج قاسم سلیمانی در پاسخ به سئوال اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت های معدنی به مسئولیت های اجتماعی عمل می کنند اما شدت و ضعف دارد.

وی افزود: در بحث حاشیه نشینی طرح ساماندهی آغاز شده و وزیر کشور نیز در سفر اخیر خود به استان از مناطق حاشیه ای شهر کرمان داشتند و کار ساماندهی این مناطق را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

فداکار با اشاره به اینکه حذف حاشیه نشینی کار خوبی است اگر بشود انجام بدهیم. گرچه عده ای باز به دلایل متعدد حاشیه نشین می شوند، گفت: اینکه چند نفر مجرم حاشیه نشین بشوند، اینگونه نیست که همه حاشیه نشینان مجرم باشند و انسان های شریفی هستند و باید حاشیه نشینی ساماندهی شود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود به خبر سرمایه گذاری چند ده هزار میلیاردی در شهر کرمان توسط بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: پروژه هایی که قرار است در شهرستان کرمان اجرا شود شامل پنل های خورشیدی، لاستیک فوق سنگین و … است که به زودی این چهار پروژه کلنگ زنی می شود که هیچ کدام اعتبار دولتی ندارد و توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود از جمله اینکه شرکت های بزرگ معدنی در لاستیک فوق سنگین مشارکت خواهند داشت و زیرساخت ها فراهم است.

وی ادامه داد: پاسخ به استعلامات و فاصله های بین دستگاهی از مشکلات سرمایه گذاران است که دنبال می کنیم زودتر کارها انجام شود.

فداکار درباره شرکت سحاب فرهنگیان عنوان کرد: گزارشات و شکایت های اعضاء در این باره را دیدم و پیگیری خواهم کرد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره برآورد خسارت های سیل در استان کرمان عنوان کرد: سیل بی سابقه ای در استان را شاهد بودیم و اولویت اول بعد از نجات جان مرم، مرمت قنوات آسیب دیده از سیل بود و کار آغاز شده و برخی مناطق هنوز کار پیش نرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰۰ قنات در سیل اخیر در استان کرمان آسیب دیده، افزود: خسارت سیل در استان بیش از ۸ هزار میلیارد تومان برآورد و به دولت ارسال شده و بخش اول نقدینگی که به صورت تنخواه برای جبران خسارت ها، پرداخت شده که بخشی برای راه ها و پل ها و بخشی برای قنوات گذاشته شده و پیگیر وضعیت مناطق آسیب دیده هستیم.

فداکار در ادامه درباره استان شدن جنوب کرمان بیان کرد: این مسئله جزء اختیارات دولت است و در بخش های کارشناسی تصمیم گرفته شده و باید در قالب لایحه به مجلس ارسال شود و کارهای بعدی پیش برود و این مسئله در اختیار استان نیست.

مقام عالی دولت در استان کرمان درباره وضعیت شورای شهر بافت گفت: شورا یک نهاد مردمی است و در اختیار ما نیست و امیدواریم سریع تر مدیریت شهری تعیین تکلیف شود و کارها پیش برود؛ ما نمی توانیم حکم کنیم اما کمک می کنیم و امیدواریم حل بشود.

استاندار کرمان درباره دستاوردهای مهم سفر هیئت دولت به استان کرمان گفت: مهم ترین اثر سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، شناخت استان بود که ایشان در جریان مشکلات استان قرار گرفته و وضعیت و ظرفیت استان را شناختند و محرومیت مناطق جنوب و شرق استان را با حضور در روستاها دیدند و دستور دادند تصمیمات جداگانه ای در این زمینه گرفته شود.

وی تصریح کرد: مسئله دیگر اعتبارات سفر بود که بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار و حدود ۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای استان کرمان در نظر گرفته شد.

فداکار در ادامه درباره وضعیت گردشگری استان کرمان گفت: فعالان این صنعت در استان نادیده گرفته نشده اند و در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای این صنعت در نظر گرفته است.

مقام عالی دولت در استان کرمان در ادامه درباره انتصابات در شرکت های معدنی در استان کرمان اظهار کرد: شرکت های معدنی هیئت مدیره و سهامدارانی دارند که برای انتصابات تصمیم گیری می کنند. با ما مشورت صورت می گیرد اما چنین نیست که حتما در لغو و ابقاء افراد، کاملا حرف ما باشد.

استاندار کرمان درباره تغییر مدیران در استان نیز اظهار کرد: تغییرات اصل نیست و اصل، کارآئی و زمینه همکاری است و به عنوان مثال از معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری که نام برده شد، بنای تغییر نداریم.

وی افزود: جاهایی که نیاز باشد تغییرات را انجام می دهیم و تعدادی انجام شده و اگر نیاز باشد، ادامه خواهد داشت و از خانم هایی که براساس شاخص ها توانایی مدیریت داشته باشند، از حضورشان استفاده خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش درباره بازگشت حقوق دولتی معادن به استان کرمان اظهار کرد: متاسفانه در سال جاری برای بخش زیادی از این عدد در قانون بودجه سقف گذاشته و برای آن هزینه هایی دیده و با محدودیت مواجه شدیم.

وی با اشاره به عدد ۸۱۰ میلیارد تومانی حقوق دولتی که امسال به استان اختصاص می یابد، افزود: برای بازگشت حقوق دولتی معادن به استان، همه نمایندگان استان نامه نوشته و به شدت پیگیر هستیم که با این کار کمک بزرگی به استان خواهد شد.

فداکار درباره خودروهای افغانی کش و تردد اتباع غیرمجاز در استان کرمان عنوان کرد: با آغاز طرح ساماندهی اتباع بیگانه از یکشنبه هفته آینده(ششم شهریورماه)، در مرحله اول طرد افراد فاقد مجوز آغاز خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان کرمان در ادامه درباره طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان گفت: ۱۱۰ هزار نفر ثبت نام کننده در این طرح در استان داشتیم که واجدین شرایط پالایش شده و کسانی که مبلغ مورد نیاز را باید واریز می کردند، ۱۰ درصد ثبت نام کنندگان بوده اند و در مجموع ۱۵ هزار واحد در استان کلنگ زنی شده و عده ای از ثبت نام کنندگان به دلایل مختلف مشمول نمی شوند.

استاندار کرمان در ادامه درباره جاده نامناسب زرند به کوهبنان اظهار کرد: برای حل موقت مشکل در کمیسیون ایمنی اقداماتی تصویب شده و در سفر ریاست جمهوری اعتبار در نظر گرفته شده که با ابلاغ، کار اجرا خواهد شد.

فداکار درباره وضعیت راه های استان عنوان کرد: ۶۰۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات (معادل یک سوم کل اعتبار) سفر ریاست جمهوری به کرمان برای راه های استان است که باید برای بهبود وضعیت راه ها کمک و پشتیبانی کنیم.

وی درباره پروژه متروی کرمان افزود: در حال بررسی هستیم تا ببینیم امکان اجرای طرح وجود دارد یا نه. بنده فکر می کنم مترو برای شهر کرمان یک ضرورت است اینکه از فرودگاه تا گلزار شهدا یک خط باشد و خطوط دیگر نیز می توان اجرا کرد اما هنوز مسئله ای طراحی و مصوب نشده و قرار است مطالعاتی که قبلا انجام شده، بررسی و کار دنبال شود.

فداکار به وضعیت دانش بنیان در استان اشاره و تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال با پارک علم و فناوری و دانشگاه ها جلساتی گذاشته ایم و اخیرا قانون جهش دانش بنیان تصویب شده که قانون خیلی خوبی است.

وی بیان کرد: کرمان در بحث دانش بنیان ها رتبه آخر کشور و وضعیت بسیار نامناسبی را دارد که اختلافاتی در بحث پارک علم و فناوری استان وجود دارد و قرار بوده از دانشگاه هایتک مستقل شود که این مسئله باعث شده پارک علم و فناوری که زیرساخت اصلی شرکت های دانش بنیان است را نداشته باشیم.

استاندار کرمان در ادامه درباره مشکلات محیط زیست و برخی معادن و پروانه بهره برداری گفت: اگر بخواهیم در بحث محیط زیست خیلی سخت بگیریم، کاری نمی شود انجام داد؛ باید به شکلی به برخی معادن اجازه بهره برداری بدهیم و اگر جایی آسیب می بینند، جای دیگر جبران نمایند و راهکارهای جبرانی دیده شود زیرا در برخی مناطق که معادن معطل است، جوانان از بیکاری رنج می برند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران استان کرمان درباره ظرفیت های نیروی انسانی در استان گفت: افزایش امید و اعتماد اجتماعی منجر به افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد و کرمان سرمایه فیزیکی و انسانی دارد و سرمایه اجتماعی استان کرمان خوب است که ظرفیتی است و باید در زمینه مواردی که به اعتماد اجتماعی ضربه می زند، مراقبت کنیم.

انتهای پیام




آغاز طرح ساماندهی اتباع بیگانه از یکشنبه هفته آینده/معاون سیاسی استانداری تغییر نخواهد کرد

منبع: ایـسنا
? آغاز طرح ساماندهی اتباع بیگانه از یکشنبه هفته آینده/معاون سیاسی استانداری تغییر نخواهد کرد