آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت در جیرفت 

نذیر کرمان/کرمان نمایشگاه قرآن و عترت جنوب کرمان با هفت غرفه در جیرفت راه‌اندازی شد. امام جمعه جیرفت ظهر امروز ۲۸ بهمن ماه در آیین افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت گفت: قرآن کریم سراسر نور است و انسان را از ظلمت و گمراهی رهایی می‌بخشد. حجت الاسلام میثم تارم با بیان اینکه قرآن کریم چراغ […]

نذیر کرمان/کرمان نمایشگاه قرآن و عترت جنوب کرمان با هفت غرفه در جیرفت راه‌اندازی شد.

امام جمعه جیرفت ظهر امروز ۲۸ بهمن ماه در آیین افتتاح نمایشگاه قرآن و عترت گفت: قرآن کریم سراسر نور است و انسان را از ظلمت و گمراهی رهایی می‌بخشد.

حجت الاسلام میثم تارم با بیان اینکه قرآن کریم چراغ هدایت بشریت است، ابراز کرد: عمل به دستورات قرآن کریم باعث می‌شود تا انسان زندگی سعادتمند و آخرتی آباد داشته باشد.

وی یکی از آموزه‌های قرآنی را احترام به والدین و بزرگترها عنوان کرد و گفت: دانش آموزان باید آموزه‌های قرآنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند تا سعادتمند شوند.

به گزارش نذیر کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان نیز در این مراسم قرآن کریم را یک کتاب هدایتگر دانست و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به گسترش تعالیم قرآنی در جامعه کمک شایانی کند.

حجت الاسلام سید احمد حسینی با بیان اینکه قرآن کریم انسان ساز است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم زیست قرآنی داشته باشیم باید در کنار تلاوت قرآن کریم، در آیات آن نیز تدبر کنیم.

وی اولویت اصلی نمایشگاه قرآن و عترت را تبیین مفاهیم قرآنی برشمرد و بیان کرد: این نمایشگاه کودک محور است و دارای غرفه‌های متعدد همراه با اجرای برنامه‌های هنری برای کودکان است تا بتوان با ابزار هنر کودکان را با قرآن کریم مانوس و مفاهیم قرآنی را به آنها آموزش داد.

حجت الاسلام حسینی افزود: یکی از غرفه‌های این نمایشگاه، غرفه یاوران مسجد است که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان و به منظور فراهم کردن زمینه عضویت کودکان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی هنری راه‌اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ساعات فعالیت نمایشگاه قرآن و عترت را  از ۸:۳۰ تا ۱۱ ویژه دانش آموزان مدارس و عصرها از ۱۶ تا ۱۷:۳۰ برای عموم مردم اعلام کرد. 

در ادامه سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب کرمان گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه قرآن و عترت ویژه کودکان و نوجوانان است بنابراین با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش سعی داریم از ظرفیت این نمایشگاه برای عضویت کودکان و نوجوانان در کانون‌های فرهنگی هنری بهره ببریم.

حجت الاسلام نیک نفس بیان کرد: طرح یاوران مسجد فرصت مغتنمی است تا بتوانیم با عضویت کودکان و نوجوانان، پای آنها را به مسجد و شرکت در فعالیت‌های مسجد محور کانون های مساجد باز کنیم.

نیک نفس با اشاره به برنامه‌ریزی راه‌اندازی مجتمع آموزشی یاوران مسجد بیان کرد: در غرفه کانون فرهنگی هنری باب الحوائج (علیه السلام) دستاوردهای هنری اعضای کانون با موضوع قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.

مسئول دفتر قرآن و عترت جنوب کرمان یادآور شد: بخشی از فعالیت‌های نمایشگاه قرآن و عترت شامل اجرای تئاتر عروسکی، قصه‌گویی، مسابقات قرآنی، اهدای روزانه جایزه و اجرای سرود توسط نوجوانان مسجدی عضو گروه سرود قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی جنوب کرمان است.

انتهای پیام




آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت در جیرفت 

منبع: ایـسنا
? آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت در جیرفت