کل اخبار 110971 اخبار امروز : 67
  • تاریخ : یکشنبه - ۹ - اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 - April - 2024
  • ساعت :

    آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های آبی بم، بروات و سیرجان

    کرمان (نذیر کرمان) – همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان کرمان، ۱۲پروژه‌ صنعت آب و برق این استان با اعتبار ۱۵ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رئیس جمهور به همراه علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو به منظور افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های صنعت آب و […]

    کرمان (نذیر کرمان) – همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان کرمان، ۱۲پروژه‌ صنعت آب و برق این استان با اعتبار ۱۵ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رئیس جمهور به همراه علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو به منظور افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۰۹ میلیارد تومان وارد استان کرمان شد.

    بر اساس این گزارش، فاز اول تصفیه خانه آب شرب و آبرسانی به شهرهای بم و بروات از جمله طرح‌های آماده افتتاح است؛ این پروژه شامل خط انتقال آب شرب به طول ۵۷ کیلومتر، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰هزار و ۵۰۰۰ مترمکعبی و ۴۰ کیلومتر خط برق است؛ فاز اول تصفیه‌خانه نیز به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه از مجموع ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه آماده افتتاح است.

    پروژه آبرسانی بم و بروات از سد نسا بیش از ۱۰ سال نیمه کاره بوده و در حالی که سد نسا یکی از بهترین آب‌های استان را از منشا کوه‌های جبال‌بارز دارد، مردم شهرهای شرقی استان به ‌ویژه بم از دسترسی به این آب باکیفیت محروم بودند.

    تأمین، تصفیه و انتقال آب شرب شهرهای بم و بروات به میزان ۲۰ میلیون متر‌مکعب در سال و در فاز توسعه طرح شهرهای فهرج، ریگان و نرماشیر و ۱۴۲ روستای مسیر به میزان حدود ۱۰ میلیون متر‌مکعب در سال هدف (سال ۱۴۲۵ ) افق زمانی این طرح است که با توجه به وضعیت نامطلوب کمی و کیفی آب شرب منطقه و تبعات بهداشتی و اجتماعی ناشی از آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    این پروژه ۲۴۰ هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب شرب سالم و پایدار قرار داده و طرح آبرسانی به سایر شهرستان‌های شرق استان از جمله فهرج، نرماشیر و ریگان هم در سال هدف، ۴۲۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    در بخش نیروگاهی، واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی نیروگاه بوتیا با اعتبار ۷۲۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مدار بهره‌برداری وارد می‌شود.

    افتتاح خطوط جمع‌آوری، انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان نیز پس از مدت‌ها در این سفر به انجام می‌رسد تا مردم و صنعت شهرستان از مزایای آن برخوردار شوند. این پروژه شامل ۳۷۳ کیلومتر خطوط جمع‌آوری و تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۶ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

    افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی، بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنعت از جمله فواید و اثرات مثبت اجرای این پروژه است. جمعیت هدف این پروژه در فاز یک ۲۱۰ هزار نفر طراحی شده است.

    از دیگر پروژه‌هایی که امروزبه صورت رسمی با دستور رئیس جمهور افتتاح می‌شود، می‌توان به پست ۱۳۲٫۲۰ کیلوولت سبزواران، خط ۴۰۰ کیلوولت شاهماران۲، خطوط ۱۳۲ کیلوولت ارتباطی جیرفت و خط ۴۰۰ کیلوولت بم- جیرفت اشاره کرد.

    همچنین در این سفر طرح‌های دیگری چون احداث، توسعه، اصلاح، بهینه‌سازی شبکه برق جهت برق‌رسانی به بیش از ۶۴۰۰ متقاضی فاقد برق، برق‌رسانی به تعداد ۱۲ روستای فاقد برق، برق‌رسانی به تعداد ۶۳۷ واحد مسکن ملی و تحویل پنل خورشیدی به عشایر استان به تعداد ۳۴۰ دستگاه افتتاح می‌شود.




    آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های آبی بم، بروات و سیرجان

    منبع: پــانا
    ? آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های آبی بم، بروات و سیرجان

    نوشته های مشابه

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه
    19 - اسفند - 1402

    گسترش اعتراضات به تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه

    موجی از گزارش‌ها و اعتراضات شهروندان در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در استان کرمان، نشان از نارضایتی گسترده نسبت به نحوه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد
    30 - بهمن - 1402

    چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز برگزار شد

    بم (نذیر کرمان) – مدیر آموزش و پرورش شهرستان بم از برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد. حسین الله‌آبادی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: قرآن، تنها کتابی است که از زمان نزول تاکنون دستخوش تغییر نشده و هرکس که برای احیای فرهنگ قرآنی تلاش […]

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است
    28 - بهمن - 1402

    جایگاه جانبازان نزد خداوند بسیار رفیع است

    کرمان (نذیر کرمان) – مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به جایگاه والای جانبازان نزد پروردگار گفت: ایثارگران و جانبازان برای جهاد در راه خدا از مال و جان خود می‌گذرند. مراسم تجلیل از دانش‌آموزان و فرهنگیان جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز با […]

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم
    27 - بهمن - 1402

    راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    کرمان (نذیر کرمان) – مردم عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان استان کرمان همزمان با سراسر کشور، راهپیمایی ۲۲ بهمن را برگزار کردند. راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم منبع: پــانا ? راهپیمایی عشایر منطقه سرزه از توابع شهرستان ریگان/ فیلم

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا
    google-site-verification=LpVT_XOmM0mXIQSH9gdbeL6NcB6rRetHYPJ3RBKu11A