آغاز بهار در ملک سلیمانی

کرمان – فت فتو – بهار و تحول سال نو لحظه ای به یاد ماندنی و زمانی گرانقدر است که کرمانی ها آن را در گلزار مقدس شهدای کرمان و در جوار آرامگاه سردار دل‌ها به تماشا می نشینند. به گزارش فت فتو، گلزار شهدای شهر کرمان مدفن گلگون کفنانی از دیار کریمان است و […]

کرمان – فت فتو – بهار و تحول سال نو لحظه ای به یاد ماندنی و زمانی گرانقدر است که کرمانی ها آن را در گلزار مقدس شهدای کرمان و در جوار آرامگاه سردار دل‌ها به تماشا می نشینند.

به گزارش فت فتو، گلزار شهدای شهر کرمان مدفن گلگون کفنانی از دیار کریمان است و نگین این وادی مقدس، تربت پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، همان مکانی است که حالا به میعادگاه عاشقان سراسر دنیا تبدیل شده است.  

محوطه گلزار شهدای کرمان از ساعاتی قبل از آغاز سال نو مملو از جمعیت بود، اینجا همه غرق دعا و راز و نیاز با خدا هستند و شهدا را واسطه استجابت دعاهای خود قرار می دهند.

تعدادی زیادی از خانواده ها دست جمعی به زیارت گلزار شهدا آمده اند، پیر و جوان و بزرگ و کوچک منتظر تحویل سال جدید هستتد، قبور شهدا با گل تزئین شده و سفره هفت سین زیبایی هم بر روی مزار شهید سلیمانی چیده شده است، جای حاج قاسم اکنون اینجا بین این مردم ولایی خالی است.

مداحان سرودها و اشعار مذهبی می خوانند و جمعیت سرپا شوق ایستاده و گاهی همخوانی می کنند، شلوغی جمعیت نشان می دهد که شهدا فراموش نمی شوند و در لحظات معنوی ملجاء دوستدارن و علاقه مندانشان هستند.

میان زائران که می گردم، به آقای میانسالی  برمی‌خورم لهجه کرمانی ندارد، خودش را جهانی از استان هرمزگان معرفی می کند و می‌گوید: در حال سفر به مشهد  مقدس هستیم، عصر که به کرمان رسیدیم آمدیم مزار حاج قاسم را زیارت کنیم و ادامه سفر بدهیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین مرتبه است که به گلزار شهدای شهر کرمان آمده ام می افزاید: لحظه تحویل سال اینجا از نظر روحی به انسان انرژی می دهد و خوشحالم اینجا هستم.

این شهروند تصریح می کند: بودن در کنار شهدا و حاج قاسم افتخار بزرگی است و از همین مکان سلامتی هموطنان را از پروردگار می خواهیم.

امیرمهدی میرزایی از نوجوانان نسل چهارم انقلاب به خبرنگار فت فتو  می‌گوید: از مدت ها قبل با دوستان قرار گذاشتیم سال تحویل را به گلزار شهدا بیاییم تا از معنویت فضا استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: شهید سردار سلیمانی برای نسل جدید  قهرمان است و نباید ایشان را لحظه ای فراموش کنیم.

این نوجوان کرمانی افزود: برای همه مردم ایران و کرمان آرزو می کنم سال جدید سال آرامش و روزهای خوب در زندگی‌شان باشد.

عده ای از زائران  گلزار شهدا مشغول توزیع بسته های نذری و خیرات هستتد، بوی عید به معنای تمام در گلزار شهدا پیچیده است و دل انسان را آرام می کند.

یکی از بانوان کرمانی که مشغول فاتحه خواندن بر سر مزار  شهید عبدالمهدی مغفوری از شهدای مشهور لشکر ۴۱ ثارالله کرمان است، درباره احساسش می پرسم می گوید: عید که می آید انسان باید دلش را خانه تکانی کند، چه جایی بهتر از جوار شهدا و مزار شهید سلیمانی برای این کار است.

فاطمه رضاپور می افزاید: سالی که به پایانش می بریم سختی و راحتی داشت، اگر همه اخلاص و اعتقاد به خداوند و  راه شهدا داشته باشیم قطعا سال آینده اتفاق های بهتری در زندگی خواهیم داشت.

وی تاکید گرد: از خداوند و روح همه  شهدا بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی می خواهم، مشکلات مردم بخصوص در کرونا و اقتصادی را برطرف کند.

امسال آیین سال تحویل پس از ۲ سال از همه گیری کرونا با حضور. وزیر آموزش  و پرورش و جمعی از مسئولان در گلزار شهدای شهر کرمان برگزار می شود.

ثانیه های منتهی به سال تحویل گلزار شهدای شهر کرمان دیدنی است، عده ای مشغول قرائت قرآن، زیارت و ادعیه هستتد، نوای ملکوتی دعای تحویل سال قرائت و آغاز سال ۱۴۰۱ و قرن جدید اعلام می شود.

شور و سرور مردم حاضر در گلزار شهدا وصف ناشدنی است، عده ای با چشمانی اشکبار به یکدیگر تبریک می گویند و شکلات و شیرینی بین حااضربان پخش می شود.

حضور معنوی شهدا و حال و هوای آسمانی در گلزار شهدا نوید بخش سالی مملو از برکت و آینده درخشان برای ایران و مردم وطنمان می دهد، از روح سردار شهید حاح قاسم سلیمانی می خواهیم که این خاک و کشور از گزند و شر بدی ها در امان نگه دارد، الهی آمین.




آغاز بهار در ملک سلیمانی

منبع: ایرنـا
? آغاز بهار در ملک سلیمانی