آغاز برداشت گیاهان دارویی در جنوب کرمان

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز بهره برداری و برداشت گیاهان دارویی مراتع جنوب کرمان خبر داد.  رضا سنجری گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی نسبی در سال‌جاری امکان برداشت گیاهان دارویی با صدور مجوز و نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان […]

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز بهره برداری و برداشت گیاهان دارویی مراتع جنوب کرمان خبر داد.

 رضا سنجری گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی نسبی در سال‌جاری امکان برداشت گیاهان دارویی با صدور مجوز و نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان امکان پذیر است.

او با تاکید بر اینکه سیاست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تهیه و احاله طرح‌های تلفیقی مرتعداری اقتصادی کردن مراتع می‌باشد افزود: اولویت دریافت مجوز برداشت با دامداران، عشایر، صاحبان پروانه چرا و فارغ التحصیلان منابع طبیعی و کشاورزی است.

مهندس سنجری با بیان این مطلب که منطقه جنوب کرمان یکی از مناسبترین رویشگاه‌های گیاهان دارویی و محصولات فرعی جنگلی و مرتعی شامل آنغوزه، آویشن، وشاء، بنه، بادام کوهی، زیره، آلاله و بابونه می‌باشد، خاطر نشان کرد: با مدیریت صحیح، این مراتع می‌تواند منبع درآمد خوبی برای منابع طبیعی نشینان باشد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، از آمادگی مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برای حمایت از متقاضیان خبر داد و گفت: متقاضیان با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها درخواست خود را ثبت و ارائه دهند.

او گفت : مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با “شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان” گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

فت فتو کرمان کرمان




آغاز برداشت گیاهان دارویی در جنوب کرمان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? آغاز برداشت گیاهان دارویی در جنوب کرمان