آغاز برداشت مرکبات از ۳۳ هزار هکتار باغات جنوب کرمان 

نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت مرکبات با پیش بینی ۶۰۰ هزار تن محصول در منطقه خبر داد.  صادق حسین زاده در گفت و گو با نذیر کرمان سطح زیرکشت مرکبات در جنوب کرمان را ۳۳ هکتار اعلام کرد و افزود: جنوب کرمان با سطح ۳۳ هزار هکتار مرکبات […]

نذیر کرمان/کرمان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز برداشت مرکبات با پیش بینی ۶۰۰ هزار تن محصول در منطقه خبر داد. 

صادق حسین زاده در گفت و گو با نذیر کرمان سطح زیرکشت مرکبات در جنوب کرمان را ۳۳ هکتار اعلام کرد و افزود: جنوب کرمان با سطح ۳۳ هزار هکتار مرکبات و تولید بالغ بر از۶۰۰ هزار تن، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به مهمترین ارقام مرکبات در  منطقه جنوب کرمان افزود: در جنوب کرمان ارقام محلی، والنسیا، گریپ‌فروت، نارنگی و لمون‌ها تولید می‌شود که ۳۰ هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است. 

حسین زاده بیشترین باغات مرکبات را در  شهرستان‌های عنبرآباد، جیرفت و کهنوج اعلام کرد و کیفیت محصولات را مرغوب دانست. 

وی عمده‌ترین ارقام مرکبات را پرتقال، گریپ فروت و نارنگی عنوان کرد که برداشت آنها از نیمه اول مهرماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه  ادامه دارد.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مرکبات این منطقه را سالم و بدون استفاده از سموم عنوان کرد و گفت: تولید محصول مرکبات در جنوب کرمان بدون استفاده از سموم آفت کش و علف کش و با استفاده از کودهای حیوانی و مبارزه تلفیقی آفات انجام شده و مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گام‌های موثری در این خصوص برداشته و تولید محصولات ارگانیک در این منطقه در حال گسترش و توسعه است.

انتهای پیام 




آغاز برداشت مرکبات از ۳۳ هزار هکتار باغات جنوب کرمان 

منبع: ایـسنا
? آغاز برداشت مرکبات از ۳۳ هزار هکتار باغات جنوب کرمان