آغاز برداشت زیتون در شهرستان زرند

سید رضا حسینی نژاد گفت: بیش از ۲۰۰ تن محصول زیتون در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود. به گزارش فت فتو، سید رضا حسینی نژاد فرماندار شهرستان زرند با اعلام این خبر افزود: ۱۵۰ هکتار سطح زیرکشت این محصول قرار دارد و پیش بینی میشود بیش از ۲۰۰ تن محصول زیتون در این شهرستان […]

سید رضا حسینی نژاد گفت: بیش از ۲۰۰ تن محصول زیتون در این شهرستان تولید و روانه بازار می شود.

به گزارش فت فتو، سید رضا حسینی نژاد فرماندار شهرستان زرند با اعلام این خبر افزود: ۱۵۰ هکتار سطح زیرکشت این محصول قرار دارد و پیش بینی میشود بیش از ۲۰۰ تن محصول زیتون در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.

 
وی بیشترین سطح زیرکشت را در بخش مرکزی این شهرستان عنوان کرد و گفت: ۳ دستگاه روغن گیری کار فراوری این محصول ارزشمند را انجام میدهند.
 
فرماندار شهرستان زرند با بیان اینکه ارقام مختلف زیتون در این شهرستان برداشت می شود گفت: از بین زیتون های برداشت شده، بیشترین رقم آن، زیتون زرد است.
 
سید رضا حسینی نژاد لزوم همکاری سازمان غذا و دارو را در فرآوری این محصول بسیار مهم و ارزشمند تاکید کرد.
 
رضا محمدی مدیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به استقبال خوب کشاورزان روستایی شهرستان زرند، خوشبختانه در حال حاضر ۳ دستگاه روغن گیری در منطقه وجود دارد.
 
وی مهمترین مشکل زیتون کاران منطقه را عدم صدور مجوز پروانه بهره برداری توسط سازمان غذا و دارو بواسطه قرار گرفتن دستگاه‌ها در روستا عنوان کرد.
 
محمدی گفت: در صورت صدور مجوز توسط سازمان غذا و دارو مشکلات کشاورزان زیتون کار منطقه رفع می‌شود.
 
در پایان رئیس جهاد کشاورزی گفت: در زمان برداشت ۲۰ روزه این محصول زمینه اشتغال بیش از ۶ هزارنفر روز ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/قنبرزهی




آغاز برداشت زیتون در شهرستان زرند

منبع:آرمـان
? آغاز برداشت زیتون در شهرستان زرند