آشنایی با بیماری اوتیسیم

اوتیسم اختلالی نورولوژیک یا اختلالات عصبی – رشدی است و خودش را در سال‌های اولیه رشد نمایان می‌کند. به گزارش فت فتو ،اختلالات عصبی – رشدی اختلالاتی هستند که در آن‌ها، رشد و تحول مغز یا دستگاه عصبی مرکزی مختل می‌شود.این اختلال همزمان با رشد فرد، بر هیجان، توانایی یادگیری وحافظه او تاثیر منفی می‌گذارد. […]

اوتیسم اختلالی نورولوژیک یا اختلالات عصبی – رشدی است و خودش را در سال‌های اولیه رشد نمایان می‌کند.

به گزارش فت فتو ،اختلالات عصبی – رشدی اختلالاتی هستند که در آن‌ها، رشد و تحول مغز یا دستگاه عصبی مرکزی مختل می‌شود.
این اختلال همزمان با رشد فرد، بر هیجان، توانایی یادگیری وحافظه او تاثیر منفی می‌گذارد. رفتار‌های تکراری و کلیشه ای، نقص در مهارت‌های ارتباطی، کلامی و غیرکلامی و رفتا‌های اجتماعی از خصوصیات بارز افراد مبتلا به اختلال اتیسم است.
علت دقیق بروز این اختلال هنوز مشخص نشده، اما محققان نقص ژنتیکی، عوامل و آلاینده‌های محیطی از جمله وجود کارخانجات و شهرک‌های صنعتی را علت این بیماری اعلام کرده اند که البته این نظریه قطعی نیست.
نام این اختلال اوتیسم است و بنا بر نظر کارشناسان به کسانی که این اختلال را دارند اوتیستیک یا درخودمانده گفته می‌شود.
به گفته محققان این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است.
در استان کرمان ۳۱ دانش آموز دارای اختلاال اوتیسم هستند که در مدارس ویژه مشغول تحصیلند و ۷۰ دانش آموز دیگر دارای این اختلال مکانی برای تحصیل ندارند و درمدارس عادی مشغولند.
این درحالیست که مدرسه ایویژه کودکان دارای اختلال اوتیسم به همت خیرین در حال ساخت است.
نبودفضا‌های مناسب شهری، آگاهی ناکافی از شرایط این عدوان وشناختشان در جامعه، نبود نیروی متخصص و مربی ماهر در استان برای آموزش این افراد از مهمترین موانع پیشرفت این دانش آموزان است که والدین خواستار توجه ویژه به آن هستند.
۱۳ فروردین هرسال با نام کودکان اوتیسم نا l گذاری شده است و امسال هم سازمان ملل متحد برای این روزآموزش فراگیر با کیفیت را مطرح کرده است که ضرورت توجه به این موضوع بیشتر احساس می‌شود.

کد ویدیو




آشنایی با بیماری اوتیسیم

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? آشنایی با بیماری اوتیسیم