آسیب‌ اجتماعی و نگرشی که آن را آسیب نمی‌بیند

کرمان– فت فتو– سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری کرمان می‌گوید براساس بررسی‌ها بیشتر افرادی که مرتکب آسیب‌های اجتماعی می‌شوند در واقع این نوع رفتارهای آسیب‌گونه در نظرشان هنوز به آسیب تبدیل نشده است لذا در این صورت نمی‌توان توقعی هم داشت که آنچنان که موردانتظار است مشکل حل شود. به گزارش فت فتو جلسه […]

کرمانفت فتو– سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری کرمان می‌گوید براساس بررسی‌ها بیشتر افرادی که مرتکب آسیب‌های اجتماعی می‌شوند در واقع این نوع رفتارهای آسیب‌گونه در نظرشان هنوز به آسیب تبدیل نشده است لذا در این صورت نمی‌توان توقعی هم داشت که آنچنان که موردانتظار است مشکل حل شود.

به گزارش فت فتو جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان شهربابک در غرب استان کرمان درحالی شامگاه یکشنبه با حضور برخی مسئولان متولی برگزار شد که تمرکز بر یافتن راه حل های حل آسیب مورد بررسی قرار گرفت؛ از جمله مسائل مهم آن نحوه تمرکز روی برنامه های پیشگیرانه بود که احمد دهقانی سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری کرمان در این زمینه بر ضرورت تغییر نگرش ها در افرادی که مرتکب آسیب ها می شوند تاکید داشت.

وی تاکید کرد: بیشتر مواقع علت تکرار رفتارهای آسیب‌گونه در جامعه به علت آن است که این رفتارها در نظر افراد هنوز به آسیب تبدیل نشده است لذا در این زمینه ابتدا نیازمند تغییر نگرش‌ها هستیم.

دهقانی تاکید کرد: در این زمینه انجام اقدام مهم نیازمند تغییر نگرش مردم است که به تبع آن تغییر رفتار نیز اتفاق می افتد.

این مسئول استانداری کرمان افزود: آنچه که ما امروز نسبت به آن ابراز نگرانی می کنیم رفتارهای آسیب گونه برخی افراد در جامعه است که در این زمینه ابتدا باید بر روی نگرش های این افراد تمرکز کرد و با بهره گیری از شیوه های مناسب نگرش ها را تغییر داد.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی باید به دنبال کلیدواژه های اساسی و شیوه های علمی مناسب حل آسیب باشیم ادامه داد: آسیب های اجتماعی را می توان نتیجه ضعف ها در سلامت و بهداشت روان دانست لذا باید زمینه ارتقای سلامت روان و بهداشت روان را با تمرکز بر شیوه های علمی و کارشناسی افزایش دهیم و برای دیدن نتیجه آن صبور باشیم.

دهقانی تاکید کرد: زمینه مهارت های دهگانه زندگی مشروط به آموزش موثر است که اثر آن در شهر دیده و به برند تبدیل شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت ها با هدف افزایش تاب آوری، کنترل افسردگی و برقراری تعادل گفت: آموزش ها در این زمینه باید با بهره گیری از ابزارهای هنری و ادبی مناسب ارائه شود.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری کرمان در ادامه با اشاره به اینکه ظرفیت همگرایی در شهربابک برای ساماندهی آسیب های اجتماعی وجود دارد اظهارامیدواری کرد که همه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی شهرستان در کنار هم قرار گیرد و عملیات مشترک در قالب مانور اجتماعی طراحی شود.

به گزارش فت فتو میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت به کارگیری ظرفیت سازمان های مردم نهاد(سمن) در این حوزه و نیز لزوم فعالیت سمن ها به صورت میدانی و عملیاتی اظهارداشت: بیش از ۱۶۰ سمن در استان فعالیت دارند که اعتبارنامه خود را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده اند.

وی شمار سمن های فعال در شهربابک را ۹ مورد برشمرد و گفت: همچنین سامانه ملی امید به زندگی و شبکه ملی آسیب های اجتماعی از جمله طرح های ملی استان است که و دبیرخانه آنها در کرمان استقرار دارد و می توانند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی تاثیرگذار باشند.

پاریزی با اشاره به اینکه کرمان به واسطه پیکر پاک شهید سلیمانی استانی جهانی شده و نگاه ها به استان فرق کرده است، تاکید کرد: سمن ها می توانند با ترویج مکتب شهید سلیمانی در این زمینه نیز اقدامات مثبتی انجام دهند.

قاسم شمسی فرماندار شهربابک نیز در این جلسه با تشریح برخی اقدامات در شهرستان از جمله اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۳۵ نفر طی ۱۸ ماه اخیر گفت: در کنار توسعه اقتصادی باید توسعه فرهنگی نیز لحاظ شود زیرا ناهماهنگی در آن موجب آسیب های اجتماعی شده است.

وی با تشریح برخی آسیب های اجتماعی در این شهرستان از جمله مصرف موادمخدر و مشروبات الکلی اظهارداشت: از جمله مشکلات دیگر ما در شهرستان این است که مردم سرمایه های خود را در شهرستان به کار نمی گیرند و به خارج از آن منتقل می کنند.

شهرستان شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان واقع است.




آسیب‌ اجتماعی و نگرشی که آن را آسیب نمی‌بیند

منبع: ایرنـا
? آسیب‌ اجتماعی و نگرشی که آن را آسیب نمی‌بیند